• LinaFiaK

    Plussade igår!

    Hej!

    Igår fick jag reda på att jag är gravid! Jag är överlycklig nu! Jag hade ÄL runt den 10/12 så är inte långt gången alls.

    Men, jag hade verkligen inte kunnat tro att jag var gravid, så nu under julhelgen innan jag plussade så har jag ätit brie, parma, salami och mozzarella? är det jätte oroväckande?

  • Svar på tråden Plussade igår!
  • Sanlin90

    Nej det borde det inte vara då den får näring från gulesäcken och inte från dig just nu

  • svansmamman

    Jag har varit väldigt pragmatiskt inställd till råden som finns. Jag undviker såklart det givna, alkohol och nikotin samt är sparsam med koffein, men utöver det har jag inte hållit mig borta från något. Sannolikheten att något ska hända är så otroligt liten och för mig skulle pysslandet med att tänka på allt skapa mer oro och ångest än vad det skulle ge vilket skulle vara sämre för bebis.

    Jag har flertalet gånger under graviditeten ätit både brie, chark och mozzarella och bebis mår bra, jag är nu gravid i vecka 17 och den frodas där inne. Så oroa dig inte, riskerna är försumbara och speciellt om du inte ätit några mängder. <3

  • Emjol

    Mozzarella kan man dock äta som gravid :) min BM sa att man ska ju givetvis undvika chark, brie och mögelostar men om man skulle råka äta det nån gång ibland så är det ingen fara! Dessutom om du äter det upphättat så är det lugnt, tex på pizza, i någon sorts gratäng osv :)

    Stort grattis till plusset :D

Svar på tråden Plussade igår!