Ungängessabbotage?
När och hur kan jag göra när mamma håller mitt barn borta!?
För ca 3 veckor sedan så valde mitt ex att inte lämna över min dotter till mig på 4.5 år då hon såg min nuvarande fru utomhus alltså inte hemma och ska även tillägga att hon inte kom hem heller på stan berusad, då jag hade min dotter hemma då så ringer hon och skriker att hon ska hämta hem henne, men jag svarar lungt och snällt att det inte behövs då hon inte är hemma och vi sitter och äter lördagsgodis och kollar film.
Hon ville då prata med våran dotter och det fick hon, hon frågar om hon vill bli hämtad pga av detta att hon sett min fru ute på ?galej? men då bryter min dotter ihop i tårar och säger nej att hon verkligen vill vara med mig alltså (papp).. dagen efter ringer hon upp min fru för att starta ännu mer ?kaos? och säger att hon ska göra en orosanmälan på henne då hon varit ?berusad? runt vårat barn men så är inte fallet.. visst har det varit turbulent med lite bråk, men inte så att barnen blir drabbade eller påverkade på något vis..
Men här väljer hon också att göra orosanmälan och startar det värsta kaoset jag skådat, vi som familj hamnar i kläm med varandra jag men vi står även upp här för varandra och soc samtalen kommer men allt som allt så lägger soc ber allting och då börjar hon på en annan kula!
Jag blir ombedd att göra urinprov samt min fru, men min fru vill inte då det räckte med denna socanmälan och dom påpekade ingenting där! Men hon är villig att göra urinprovet när mitt ex som sagt väljer att sitta med på ett socmöte men det är hon inte villig till att göra.
Vi har ett domstolsbeslut på att jag ska ha henne varannan vecka under lov och torsdag/måndag varannan vecka men då jag också vägrar urinprov nu då hon grävt innan alltså för ca 4 månader sen så fanns det ingenting..
Har ett ordnat liv med fast jobb boende och verkligen inte hamnat i någon tvist med lagen ända sen 2011!!
Känner mig så maktlös och urtömd på allting helt tom på idéer, jag har alltid gjort som hon sagt och velat men nu vill jag bara sätta stopp för allting och ha hem mitt barn!
Tack på förhand
Mvh en förtvivlad far