• Carolatom07

Vilket mode/ kläder skulle du vilja kom tillbaka?

Själv kan jag sakna flanellskjortemodet som var en period i början av 90-talet. Flanellskjorta ser inte snobbigt ut och passar till de flesta andra kläder.

Även bomberjackorna kan jag sakna, även om de associeras med skinnhuvuden/nazzar. Det var ändå bra, hållbara och praktiska jackor.

• Svar på tråden Vilket mode/ kläder skulle du vilja kom tillbaka?
  • BeautifulLiz
    Guldnovan skrev 2021-12-25 15:13:38 följande:

Långa "afghanpälsar". Nån som vet vad jag menar?

Jag vet!
    Jag hade en på 70-talet.

Själv saknar jag axelvaddarna, vet att jag är ganska ensam om det men jag tycker att det var rent ut sagt.. skitsnyggt!
  • Jag är bara jag

Byxor som är höga i midjan och påtagligt smalare över midjan än över höfterna. Jublade häromveckan när jag gått ner så pass att jag fick på mig mitt gamla favoritpar igen.

• Guldnovan
    BeautifulLiz skrev 2021-12-25 15:15:04 följande:

Jag vet!

Jag hade en på 70-talet.

Själv saknar jag axelvaddarna, vet att jag är ganska ensam om det men jag tycker att det var rent ut sagt.. skitsnyggt!
    Jaaaa. Jag är född -66 och hann inte med där men å vad jag drömde om en sån...
  • Guldnovan
    BeautifulLiz skrev 2021-12-25 15:15:04 följande:

Jag vet!

Jag hade en på 70-talet.

Men axelvaddar hade jag både på min blus OCH min snygga svarta kavaj. Samtidigt! Svart kjol och 10 cm klack. Pufflugg.
  • BeautifulLiz
    Guldnovan skrev 2021-12-25 15:55:50 följande:

Jaaaa. Jag är född -66 och hann inte med där men å vad jag drömde om en sån...

Jag är född1963, jag hade min när jag gick på högstadiet.
  • BeautifulLiz
    Guldnovan skrev 2021-12-25 15:57:48 följande:

Men axelvaddar hade jag både på min blus OCH min snygga svarta kavaj. Samtidigt! Svart kjol och 10 cm klack. Pufflugg.

Tuperad lila lejonman... så jag kan sakna den tiden när jag tänker på det.
  • Tecum

Till sommaren hoppas jag på en renässans för kortkort och behålöst...

• flygrl

@TS: Jag har faktiskt inget som jag hoppas ska komma tillbaka men kanske har jag inte levt tillräckligt länge än för sakna nåt sånt.

Men asså bomberjackor är väl nåt som funkar idag med. Jag har en grön och min ena syrra en blå. Skulle säga det är stylish även 2021. Och nej, vi är inga skinnskallebrudar utan svarta ortentjejer.

Svar på tråden Vilket mode/ kläder skulle du vilja kom tillbaka?