Presenter i relation
Om ekonomin inte var ett hinder, hade ni köpt presenter till era partners då?
Jag vill inte säga exakt hur mycket min partner tjänar, men det är extremt mycket. Jag tjänar inte i närheten av lika mycket, men han tycker ändå det är viktigt att ha en gemensam ekonomi. Han vill ta hand om mig ekonomiskt säger han. Samtidigt blir han grinig så fort jag handlar ?onödiga? saker, trots att han bara senaste halvåret lagt över 100 000kr på enbart saker till sig själv.
På hans födelsedag la vi pengar på honom för 20 000 o på min födelsedag la vi 7000. Han blev jättesur över en läkarfaktura jag hade, men trots det spenderade han dagen efter 25 000 på sig själv. På hela det här året har han köpt 1 present till mig, o den bråkade vi väldigt länge om innan han åkte o köpte den. Den kostade 500kr
O ena sidan säger han att han vill ta hand om mig ekonomiskt, å andra sidan lägger han flera hundra tusen på sig själv varje år o på mig typ 10-20 tusen i snitt på ett år.
Idag träffade vi släktingar o han satt med alla sina fina grejer o alla berömde honom, sen frågade en vad hans fru hade fått. Han skämdes inte ens över frågan?
Jag förstår att detta ändå är höga summor för de allra flesta, men försök ändå sätta det i perspektiv. Dessutom gör jag allting annat för honom. Jag tar ansvar över barn, hem, relationer, tider, mat, osv. Han gör alltså ingenting annat än att tjäna pengar o ha en fritid. Jag behövde preparat från apoteket för en månad sen men valde att inte säga någonting för jag känner mig bara som en börda. :(