• Emmachan

Akut situation, kan jag fixa detta?

Kan jag få tillbaka honom? Det är så att min pojkvän har lämnat mig och vår 2 månaders bebis. Det visade sig att han hade ljugit om sitt förflutna och jag konfronterade honom när jag var arg. Han lämnade och gjorde slut och har gjort det klart att han aldrig mer vill vara ihop. Han verkar helt oberörd. Detta var några dagar sedan. Dessa lögnerna var småsaker som är obetydliga idag. Snälla, jag tror jag har förstört hela vår familj. Han var nära att fria. Hur kan jag möjligtvis göra för att fixa detta? Jag ångrar mig så.

• Svar på tråden Akut situation, kan jag fixa detta?
  • Anonym (Neg)

Han lämnar dig och sitt två månader gamla barn för att du konfronterar honom?

Då är han ingenting att ha.

• Anonym (...)

Låter som en mycket märklig överreaktion, vad i hela friden hade han ljugit om som gav en sån reaktion?

• AndreaBD
    stjärnfallet skrev 2021-12-23 21:15:12 följande:

Låter som lite adhd varning där. Sticker för minsta lilla, vilken fjant

Det är väldigt fult att försöka stämpla  5 % av befolkningen med något sånt! Nej, de allra flesta med ADHD gör säkert inte så. 
  • Ocdmänniska

Låter inte särskilt stabilt om han lämnar er för nått sånt, eller att han av någon anledning ljugit om sitt förflutna.

• Anonym (F)
    Emmachan skrev 2021-12-23 21:01:12 följande:
    Akut situation, kan jag fixa detta?

Kan jag få tillbaka honom? Det är så att min pojkvän har lämnat mig och vår 2 månaders bebis. Det visade sig att han hade ljugit om sitt förflutna och jag konfronterade honom när jag var arg. Han lämnade och gjorde slut och har gjort det klart att han aldrig mer vill vara ihop. Han verkar helt oberörd. Detta var några dagar sedan. Dessa lögnerna var småsaker som är obetydliga idag. Snälla, jag tror jag har förstört hela vår familj. Han var nära att fria. Hur kan jag möjligtvis göra för att fixa detta? Jag ångrar mig så.

1) Nej
    2) Varför skulle du ens vilja?!

Glöm honom!
  • Wais89

Jag förstår att det är en jättejobbig situation för dig. Ni har nyss fått barn och allt kändes bra i relation. Du nämner att du tror att han var på väg att fria. Kanske hade du stora förhoppningar på er som familj. Men hans beteende är absolut INTE rimligt. Man lämnar inte någon, framförallt inte om man nyligen fått barn tillsammans, pga. en konfrontation. Det är extremt själviskt, konflikundvikande och bestraffande. I en relation måste man kunna hantera och lösa konflikter tillsammans ffa när man har skaffat barn. Om inte han kan ta en konfrontation så innebär det att du inte kan konfrontera honom och måste gå på tå för att inte han ska lämna dig. En sån relation mår man inte bra av att vara i.

Mitt råd är att ha is i magen. Ni måste ju ha kontakt pga. ert gemensamma barn. Vill han komma tillbaka så gör han det och då hoppas jag att han ber om ursäkt och försöker ta tag i orsaken till sitt överreagerande.

• Anonym (.....)

Han struntar i sitt barn och du vill ha tillbaka honom??

Svar på tråden Akut situation, kan jag fixa detta?