• IceKitten

Jul och nyår med en treåring

Någon som har något förslag vad man kan äta för kul, men barnvänligt, på jul och nyår? Jag syftar alltså inte på något klassiskt julbord då utan bara något lite roligare.

Barnet är som barn är fast nog lite mindre petig... gillar de mesta grönsaker men är svår med kött... jag och sambon äter i stort sätt allt och är, enligt mig själv, duktiga på att laga mat. Dock vill ingen tillbringa hela dagen i köket. Inga allergier eller dieter. Något gott vegetarisk funkar med.

Vad har ni för roliga förslag?

• Svar på tråden Jul och nyår med en treåring
  • Fjäril kär

Jag skulle nog faktiskt göra hemgjord pizza. Köp några paket med pizzakit och kavla ut rundlar och gör varsin pizza med lite extra goda pålägg som typ rostbiff och Västerbottensost. Gör en pizzasallad och drick nåt gott bubbel till.

• Alexi

Det som är lite festligt på nyår är ju att äta flera rätter. Vi har till barnen kört tex en skiva rostat bröd som man garnerar lite fint, beroende på barnets smak.

• Anonym (Fest)

Min treåring är väldigt förtjust i vanligt kött alltså typ kyckling eller fläskfile eller oxfile eller liknande. Med god sås och typ klyftpotatis till.

• MsM84

Det mysigaste vi gör med barnen är att göra någon picknick med plockmat, med både sånt som barn och vuxna gillar och kör innepicknick på golvet. Brukar även sätta på en film. Barnen älskar det och vi får äta i lugn och ro för ovanlighetens skull.

Svar på tråden Jul och nyår med en treåring