• Anonym (Rfsutestaren)

RFSU:s tester (testa ofta) visar missvisande HCG-stegring...

Hej! Jag är i vecka 4+6

Detta är tester från RFSU (testa ofta) sedan några dagar tillbaka... Igår kväll fick jag äntligen en höjning med mörkare streck och nu på morgonen så var det lite svagare igen så jag tog ett nytt test i samma kiss som visade lite starkare än det jag precis tagit.

Se de onumrerade testerna längst upp...

Ska man tolka detta som att RFSUs tester inte är pålitliga nog för att visa en HCG-ökning?

Borde de vara betydligt mörkare om jag är i v 4+6?

Tacksam för svar <3
  • Svar på tråden RFSU:s tester (testa ofta) visar missvisande HCG-stegring...
  • Anonym (Rfsutestaren)

Rättelse: Råkade skriva att de var onumrerade men det handlar alltså om de som är numrerade med nr 4 och som är olika i styrka...

• Långbenopluto

Färgerna kan vara svaga och starka, men det spelar ingen roll, du ÄR gravid.

Varför ta fler tester??

• Anonym (Undrar)

Sådär ser mina också ut mer eller mindre. Hur gick det för dig?

• svansmamman

Nu vet jag inte hur det gick för ts, men min erfarenhet är att testen ska öka märkbart i styrka varannan dag. Sen är det såklart ingen exakt vetenskap, men när mina test inte ökat i styrka varannan dag har det tyvärr aldrig varit positivt.

• Anonym (Undrar)
    svansmamman skrev 2022-01-16 08:56:03 följande:

Nu vet jag inte hur det gick för ts, men min erfarenhet är att testen ska öka märkbart i styrka varannan dag. Sen är det såklart ingen exakt vetenskap, men när mina test inte ökat i styrka varannan dag har det tyvärr aldrig varit positivt.

Nej, det är nog därför jag är orolig. Clearblue med veckoindikator slog om efter två dagar (1-2 till 2-3). strecken på stickorna blir starkare men inte sådär superstarka som jag hade velat ha dem. Och det är inte en jätteökning i styrka.
  • svansmamman
    Anonym (Undrar) skrev 2022-01-16 11:15:47 följande:

Nej, det är nog därför jag är orolig. Clearblue med veckoindikator slog om efter två dagar (1-2 till 2-3). strecken på stickorna blir starkare men inte sådär superstarka som jag hade velat ha dem. Och det är inte en jätteökning i styrka.

Det kan inte vara så enkelt att det råkade slumpa sig så att cb slog om efter bara två dagar? Dvs att om du testat fem dagar tidigare första gången kanske cb visat 1-2 även då.

Jag fick gravid 1-2 veckor den 6/10.

En vecka senare, den 13/10, fick jag gravid +3 veckor. Min slutsats är att jag förmodligen hade kunnat testa första gången flera dagar tidigare än jag gjorde och ändå fått positivt resultat.

Jag personligen har aldrig gillat RFSUs testa ofta-test då jag inte upplevt de som tillförlitliga, jag föredrar cbs digitala test. Då slipper jag även vara den som bedömer och jämför skillnader i styrka.

Nu vet jag inte hur mycket du testat men koncentrationen i urinen har ju jättestor betydelse sådär tidigt. Det räcker med en liten diff för att resultatet ska bli ?avvikande?.

Jag har själv haft tre missfall/MA så jag förstår oron och spekulationerna. Jag hoppas verkligen att det bara är obefogad oro för din del!
  • theremustbeabetterway

Exakt såhär ser mina test också ut sen ca 5 dagar och jag är också ungefär runt 4+6 eller 5+0. Detta är en gammal tråd men hur gick det för dig trådstartaren? 

Svar på tråden RFSU:s tester (testa ofta) visar missvisande HCG-stegring...