Anonym (Undrar) skrev 2022-01-16 11:15:47 följande:
Nej, det är nog därför jag är orolig. Clearblue med veckoindikator slog om efter två dagar (1-2 till 2-3). strecken på stickorna blir starkare men inte sådär superstarka som jag hade velat ha dem. Och det är inte en jätteökning i styrka.
Det kan inte vara så enkelt att det råkade slumpa sig så att cb slog om efter bara två dagar? Dvs att om du testat fem dagar tidigare första gången kanske cb visat 1-2 även då.
Jag fick gravid 1-2 veckor den 6/10.
En vecka senare, den 13/10, fick jag gravid +3 veckor. Min slutsats är att jag förmodligen hade kunnat testa första gången flera dagar tidigare än jag gjorde och ändå fått positivt resultat.
Jag personligen har aldrig gillat RFSUs testa ofta-test då jag inte upplevt de som tillförlitliga, jag föredrar cbs digitala test. Då slipper jag även vara den som bedömer och jämför skillnader i styrka.
Nu vet jag inte hur mycket du testat men koncentrationen i urinen har ju jättestor betydelse sådär tidigt. Det räcker med en liten diff för att resultatet ska bli ?avvikande?.
Jag har själv haft tre missfall/MA så jag förstår oron och spekulationerna. Jag hoppas verkligen att det bara är obefogad oro för din del!