• HeavyMetalManiac

Jag skiter i tredje vaccinsprutan

Jag tänker fullständigt skita i att ta tredje vaccinsprutan jävla hyster

• Svar på tråden Jag skiter i tredje vaccinsprutan
  • Anonym (E)

Du gör precis som du vill, varför ville du informera hela FL?

Jag har varit redo för att behöva boosta skyddet hela tiden så självklart fortsätter jag.

• Anonym (E)

Inte boosta hela tiden såklart utan hela tiden varit redo.

• Johnxy

4e och 5e sen då ?

Vem tjänar på dessa?

• Anonym (konstig fråga)
    Johnxy skrev 2021-12-16 14:59:09 följande:

4e och 5e sen då ?

Vem tjänar på dessa?

Samhället? Individer som får lägre risk att bli sjuka och dö?
  • HeavyMetalManiac

Vad jag inte förstår är varför vi ska behöva ta en tredje dos och sedan kommer det bli en fjärde och femte?

• Anonym (E)
    HeavyMetalManiac skrev 2021-12-16 16:25:05 följande:

Vad jag inte förstår är varför vi ska behöva ta en tredje dos och sedan kommer det bli en fjärde och femte?

Så du har missat att även vanliga influensavaccin tas varje år av rätt många personer?
  • Anonym (ööö)

Jaha TS? 
    Och? 

Vad vill du att någon ska säga om det? 

• Anonym (ööö)
    HeavyMetalManiac skrev 2021-12-16 16:25:05 följande:

för att vaccin har effekt en viss tid, precis som andra mediciner. 
  • Anonym (Pepparkakor)

Hur många trådar tänker du starta TS, i samma tema?
    Och vem bryr sig om din tredje vaccin? Seriöst!

• Mascaraklumpar

Läkemedel är skit. Jag tog en ipren i augusti och nu har jag ont i huvudet, så den hade uppenbarligen ingen effekt. Det är regeringens fel?

Skämt åsido så har det börjat komma en hel del neutralisationsstudier på omikron. Tredje dosen har en ganska stor effekt jämfört med två doser och borde ge ett gott skydd mot svår sjukdom.

I figuren nedan jämförs två doser av mrna1275 (moderna) och BNT-162B (pfizer) mot tre doser. (Sista bilden är 1 dos janssen vs 1 dos janssen + 1 dos moderna)

• Anonym (Mo)

Det gör jag med, skiter i tredje vaccinsprutan.

• Anonym
    Mascaraklumpar skrev 2021-12-16 17:09:25 följande:

Läkemedel är skit. Jag tog en ipren i augusti och nu har jag ont i huvudet, så den hade uppenbarligen ingen effekt. Det är regeringens fel?

Skämt åsido så har det börjat komma en hel del neutralisationsstudier på omikron. Tredje dosen har en ganska stor effekt jämfört med två doser och borde ge ett gott skydd mot svår sjukdom.

I figuren nedan jämförs två doser av mrna1275 (moderna) och BNT-162B (pfizer) mot tre doser. (Sista bilden är 1 dos janssen vs 1 dos janssen + 1 dos moderna)

Bästa jag läst på fl på länge. Skål
Svar på tråden Jag skiter i tredje vaccinsprutan