Min vännina döper sina barn till märkliga namn
Som rubriken låter.. Det handlar om bästa vännina som jag känt sen första klass. Vi är uppe i ålder nu och har fått familjer. Min väninna var först med en dotter 2013 hon döpte henne till Pippi. Ja inget skämt PIPPI!!!! Jag sa inget då men tyckte inte det var ett bra namn? Pippi Lizette?! Nu har de precis fått ett barn till en liten pojke och min vännina nämnde Oboy som namn.. Jag började skatta och gick vidare på skämtet att jag skulle döpa mitt andra till kaffe! Men det visade sig att det INTE var ett skämt och min väninna tog illa vid sig. Och jag förstår inte det alls? Hon är ju normal i övrigt och har aldrig varit en konstig människa etc. Men dessa namn alltså.. Just tycker synd om barnen och är rädd att de ska bli retade i skolan för dessa konstiga namn. Jag får medhåll från min sambo och våra gemensamma vänner. Pippi är väl OK men Oboy?!?? Jag antar att det inte finns så mycket annat att göra än att acceptera detta och gå vidare? Jag vill inte stöta mig med henne eller bli ovän.