• Anonym (Anonym)

Skulle du kunna ligga med någon som är upptagen?

Om du var singel och riktigt attraherad/intresserad av en upptagen man/kvinna och det är ömsesidigt, skulle du då ligga med personen? Eller anser du att det är fel att ligga med någon som man vet är upptagen?

Vill höra hur ni resonerar i denna fråga.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna ligga med någon som är upptagen?
  • Anonym (Kvinna)

Ja, det hade jag kunnat göra. Jag har inte svurit den personen någon trohet alls och därför bryr jag mig inte om den personen. Det är hans ansvar att vara sin partner trogen. Det är liksom inte jag som sviker någon så jag skulle nog inte ha dåligt samvete över det.

• Anonym (Nä)

Nej, det finns andra, hundratals andra män som jag finner och som finner mig attraktiva som jag istället skulle vilja ligga med som är singlar. Att förstöra en relation är inte min grej.

• Anonym (Kvar)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-12-12 22:09:24 följande:

Ja, det hade jag kunnat göra. Jag har inte svurit den personen någon trohet alls och därför bryr jag mig inte om den personen. Det är hans ansvar att vara sin partner trogen. Det är liksom inte jag som sviker någon så jag skulle nog inte ha dåligt samvete över det.

Håller helt med.

Om min man är otrogen med en annan kvinna så är det ju knappar hon som bär ansvaret.

Och om passion uppstår så är det nog svårt att låta bli även om den andra är upptagen.
  • Anonym (A)

Nej, det hade jag inte

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nä) skrev 2021-12-12 22:12:11 följande:

Nej, det finns andra, hundratals andra män som jag finner och som finner mig attraktiva som jag istället skulle vilja ligga med som är singlar. Att förstöra en relation är inte min grej.

Det är den otrogna personen som förstör relationen, inte du.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvar) skrev 2021-12-12 22:12:16 följande:

Håller helt med.

Om min man är otrogen med en annan kvinna så är det ju knappar hon som bär ansvaret.

Och om passion uppstår så är det nog svårt att låta bli även om den andra är upptagen.

Så tänker jag med. Om jag var riktigt attraherad så hade det inte hjälpt att han är upptagen.
  • Anonym (Kvinnan Polly)

Ja det hade jag kunnat göra.

• Anonym (Aldrig)

Nej, upptagna män är icke-kandidater. Förutom att jag själv är gift sen många år.

• Anonym (IRL)

Ja. Inte bara tänker, jag gör det också.

• Anonym (ego)

Jag är så ego att jag inte brukar fråga efter mina liggs civilstatus. Jag känner att det är deras ensak.

Svar på tråden Skulle du kunna ligga med någon som är upptagen?