Tecum skrev 2021-12-11 13:36:04 följande:
Hon skrev inte att det inte var fel, det är konsekvenserna av detta fel som hon reagerade på. Alltså medias självutnämnda folktribunal som alltid vill se huvuden rulla.
Oavsett vad vi har för regering regering så anser jag att det är av allmänintresse om en minister polisanmäls för sexuellt ofredande och en åklagare beslutar att inleda en förundersökning.
Faktum är att det i det SD-präglade samhälle Lena Andersson varnar för så skulle väl ingen våga polisanmäla en minister, men om man leker med tanken att det ändå gjordes så skulle medierna inte rapportera om detta.
Det är en styrka, och en förutsättning för demokratin, att Sverige har en fri och oberoende press som kan rapportera om Eneroth eller Busch eller andra politiker i samhällets övre skikt.
Jag vet inte vad du läser för tidningar, mer än att du inte läser SvD - men jag har inte noterat att de tidningar jag läser agerat folktribunal, de har bara rapporterat det faktum att samma dag som den nya regeringen tillträdde så inleddes en förundersökning mot en av ministrarna.