Pappa emot uppsägning
Hej!
Jag ska säga upp mig på måndag pga precis kommit in på en helfartskurs som jag velat läsa i flera år. Sökt in varje höst och vår men aldrig kommit in, FÖRRÄN NU! Jag har ett problem dock..
På grund av många anledningar har jag inte bett om tjänstledigt från jobbet inför detta. Dels har jag varit väldigt osäker in i det sista vad jag vill göra, har tänkt om flera gånger på vägen och det är inte förrän nu som jag känner till 100% att jag vill läsa till våren.
Jag har inte vågat berätta detta för min pappa då jag precis fått det jobbet som jag jobbar på nu och är så rädd att han ska bli arg på mig. Vet att det kanske låter töntigt, är ändå 21 år gammal och bor inte hemma.. men min pappa har alltid varit väldigt mån om att man ska göra saker på rätt sätt och han har sagt att ?ska du plugga, ta tjänstledigt istället för att säga upp dig? men nu har det inte blivit så.
Jag ska prata med min chef på måndag och då ska jag fråga om tjänstledighet först och främst, men får jag inte det så kommer jag säga upp mig. Borde inte tänka på vad alla andra tycker om mitt beslut egentligen för det är mitt liv det handlar om, men det gnager ändå i mig.. vad hade ni gjort i min situation?