• Kadburmp

Läsvärd artikel om vaccinationsbevis i Expressen

Hör och häpna, en kritisk artikel mot vaccinationsbevis i en etablerad media, jag höll på att tappa hakan! För att skapa en diskussion, ni som är för dessa, hur rättfärdigar ni det när faktum är att även vaccinerade sprider smitta i en hög grad, det rör sig om ett virus som inte är dödligt för 99,5% av populationen och där 87-92% av de resterande 0,5% utförs av människor med underliggande sjukdomar, främst äldre i en ålder som det är normalt att gå bort vid (skicka pm för källor till FHM, CDC osv om ni vill ha det). Det är f.ö. ingen slump att 4 av de 5 länderna som har högst andel vaccinerade nu är de som har högst smitta, detta då vaccinet inte motverkar smitta och människor började att leva som vanligt igen.
    PS, jag har noterat att ni administratörer här på FL gillar att ta bort trådar som kritiserar dessa punkterna, trots att de är rättfärdigade och har vetenskaplig evidens, hur kommer det sig? Tror ni att censurering gör saker bättre? Då bör ni tänka om och läsa på om den så kallade Streisand effekten. Vår historia om något har visat att förtryck av yttrandefriheten sällan slutar bra för förtryckarna.
  • Svar på tråden Läsvärd artikel om vaccinationsbevis i Expressen
  • Fjäril kär

Vad är det som är så svårt att förstå att ALLA får ta konsekvenserna av att det pågår en pandemi. Varför skulle någon slippa undan?

• Kadburmp
    Fjäril kär skrev 2021-12-09 20:25:52 följande:

Vad är det som är så svårt att förstå att ALLA får ta konsekvenserna av att det pågår en pandemi. Varför skulle någon slippa undan?

Vaccinerade slipper ju undan nu med vaccinationsbevisen, vilket är helt sjukt då vaccinerade fortfarande sprider smittan, de saknar med andra ord helt vetenskaplig grund.
  • AndreaBD
    Fjäril kär skrev 2021-12-09 20:25:52 följande:

Självklart ska man göra skillnad mellan de som är vaccinerade och de som inte är det. 
  • Divine6

Helt åt helvete. Speciellt när det saknas långtidsstudier på vaccinet och att effekten verkar avta efter tid. Det är ohållbart, ska de fortsätta upp till dos 30 eller?Smittspridningen är en sak, minska risken för svår sjukdom en annan.

Folk kan börja med att sluta skicka sina sjuka barn till skolan, tvätta händerna efter toalettbesök och sluta hosta rakt ut i affären.

:)
  • AndreaBD
    Kadburmp skrev 2021-12-09 20:26:09 följande:
    Du läste inte något av vad jag skrev va? VACCIN FÖRHINDRAR INTE SMITTSPRIDNING. Det är människor som du som hade stått och heilat under Nazityskland bara för att alla andra gjorde det.
    Du vet inte ens vad du pratar om, när det gäller nazism.

Och inte heller när det gäller covid-vaccinet. Man smittar ungefär 5 gånger mer om man inte är vaccinerad. Det är ändå en ganska stor skillnad. 
  • riversnroads

?Jättetråkigt?. Man raljerar kring en allvarlig biverkning som jättetråkigt. Helt galet. Jag vågar då inte riskera att få biverkningar.
  • Blomma5

Äntligen så börjar folk våga ifrågasätta! Media har förstorat upp allt sedan början

• QAnon
    Kadburmp skrev 2021-12-09 20:26:09 följande:

Du läste inte något av vad jag skrev va? VACCIN FÖRHINDRAR INTE SMITTSPRIDNING. Det är människor som du som hade stått och heilat under Nazityskland bara för att alla andra gjorde det.

Jag förstår inte hur denna missuppfattning spritt sig så mycket? Är det för att media är så oansvariga med sin rapportering? Självklart skyddar vaccinet mot att bli smittad och smitta, det är bara inte 100% effektivt.
Svar på tråden Läsvärd artikel om vaccinationsbevis i Expressen