Pressträff gällande sluförvar av kärnavfall
Pressträff om slutförvar slutförvar kärnavfallKlockan 14.45 på onsdagen har hon kallat till pressträff där ett besked förväntas att ges.
Klockan 14.45 på onsdagen har hon kallat till pressträff där ett besked förväntas att ges.
Besked har getts om att beslut skall ges den 27 januari beskedet kan bli att inget beslut har tagits.
Kärnbränslet ska ändå förvaras och vara skiljt från människan i minst 100000 år så man måste vara merän riktigt säker påvad man gör
Besked har getts om att beslut skall ges den 27 januari beskedet kan bli att inget beslut har tagits.
Kärnbränslet ska ändå förvaras och vara skiljt från människan i minst 100000 år så man måste vara merän riktigt säker påvad man gör
Känner mig väldigt trygg med frågan då vi har en ytterst kompenent och erfaren minister som håller i rodret.
Kommer ordna sig på allra bästa sätt och det kan vi tacka Socialdemokraterna för.
Ja jag håller med fast tycker det är lite skillnad med att fortsätta en utredning 5 år till med en slutförvaring på 100000 år ( i mitt tycke en mindre skillnad)
Världens bästa regering fixar det här på ett galant sätt. Lita på det!
Ja vi får säkert svar om 100000 år skämt å sido men det är lite otäckt när man inte har alla svar och sedan de som vill producera mer kärnkraft var ska de lagra den ? Vilka vill upplåta sina egendomar för kärnkraftbevaring, vill man bo nära ett sådant, ska man förvara det under havsbotten eller vad