• broderbob

Pressträff gällande sluförvar av kärnavfall

Pressträff om slutförvar slutförvar kärnavfall

Klockan 14.45 på onsdagen har hon kallat till pressträff där ett besked förväntas att ges.

• Svar på tråden Pressträff gällande sluförvar av kärnavfall
  • broderbob

Besked har getts om att beslut skall ges den 27 januari beskedet kan bli att inget beslut har tagits.

Kärnbränslet ska ändå förvaras och vara skiljt från människan i minst 100000 år så man måste vara merän riktigt säker påvad man gör

• broderbob

Besked har getts om att beslut skall ges den 27 januari beskedet kan bli att inget beslut har tagits.

Kärnbränslet ska ändå förvaras och vara skiljt från människan i minst 100000 år så man måste vara merän riktigt säker påvad man gör

• ToniErdmann

Känner mig väldigt trygg med frågan då vi har en ytterst kompenent och erfaren minister som håller i rodret.

Kommer ordna sig på allra bästa sätt och det kan vi tacka Socialdemokraterna för.

• broderbob

Ja jag håller med fast tycker det är lite skillnad med att fortsätta en utredning 5 år till med en slutförvaring på 100000 år ( i mitt tycke en mindre skillnad)Skrattande

• ToniErdmann

Världens bästa regering fixar det här på ett galant sätt. Lita på det!

• broderbob

Ja vi får säkert svar om 100000 år Skrattande skämt å sido men det är lite otäckt när man inte har alla svar och sedan de som vill producera mer kärnkraft var ska de lagra den ? Vilka vill upplåta sina egendomar för kärnkraftbevaring, vill man bo nära ett sådant, ska man förvara det under havsbotten eller vad

Svar på tråden Pressträff gällande sluförvar av kärnavfall