Ålder?
Varför har så många kvinnor i ålder mellan 45 till 60 valt att frisera sig med "karlfisyrer" kortklippta och maskulina .... vad är grejen`
Har ni p.g.a klimakteriet tappat er kvinlighet?
Varför har så många kvinnor i ålder mellan 45 till 60 valt att frisera sig med "karlfisyrer" kortklippta och maskulina .... vad är grejen`
Har ni p.g.a klimakteriet tappat er kvinlighet?
Det finns en gammal föreställning om att långt hår är opassande på medelålders och äldre kvinnor. Min gamle far kan kommentera kvinnor 50+ på tv negativt om de har långt hår.
Jag har långt hår nu men hade kort som ung. Det är så himla skönt med kort!
Sen får många tunnare hår med åren, och grått hår är inte lika mjukt (även om det färgas). Sånt kan säkert också spela in.
Är säkert olika ... men finns sååå många kvinoor med långt hår som de sätter upp och visar sina .... mm
Kvinnligheten sitter inte i håret, inte manligheten heller
Man får tunnare och sprödare hår när man blir äldre, därför klipper sig många. Jag som alltid haft långt tjockt hår kan ha max till axlarna numera :( (är 43)
Man får tunnare och sprödare hår när man blir äldre, därför klipper sig många. Jag som alltid haft långt tjockt hår kan ha max till axlarna numera :( (är 43)
Är torrt och sprött lika med kort?
Är torrt och sprött lika med kort?
Jag har långt hår nästan ner till rumpan.
Inte bara kvinnor, jag har själv kört hel rakat några år nu. Faktiskt skönt och praktiskt på många sätt, dock saknar jag mitt hår ibland...
Jag har haft kort med uppklippt nacke i 10 år. Pixie cut och är fin i det pga huvudform. Men beslöt mig för att spara. Det är väldigt jobbigt ett tag men jag har nu axellångt. Bra kvalitet men tunt. Vårt hår blir ofta sämre och är det tunt från början så....
En kort frisyr blir ofta lösningen.
Guldblond numera för min egen blonda är borta sen länge.
Jag trivs och tycker jag ser yngre ut nu. Men det ÄR skönt med kort.
55 år.
Jag är 53 och har längre hår nu än jag haft nånsin som vuxen. Tjockare än nånsin innan pga att det blivit lockigare. Jag är mer mig själv nu än när jag hade kortare. Andra får ha som dom trivs bäst.
Upplever att många inte tycker att kvaliteten på håret är tillräckligt bra för att ha långt. Inte heller alla tycker kvinnligheten sitter i håret.
Själv är jag i den åldern som nämns, gillar verkligen mitt långa hår. Får mycket kommentarer, än så länge bara positiva.
Jag är 53 och har längre hår nu än jag haft nånsin som vuxen. Tjockare än nånsin innan pga att det blivit lockigare. Jag är mer mig själv nu än när jag hade kortare. Andra får ha som dom trivs bäst.