Sessyy skrev 2021-12-03 00:12:01 följande:
Hej!
Jag blödde V6 i ett par dagar, men gjorde vul utomlands då jag va på semester, det visade sig en tickande hjärta. Sen blödde jag v10 och 13, den i vecka 13 så blödde jag i en vecka sen så brunt blod i nästan två veckor. De gjorde vul och ultraljud som visade sig att barnet var frisk men att jag hade någon slags inre blödning ovanför moderkakan. De visste inte riktigt om det skulle vara någon fara så fick ta lite cyklokapron i 3-4 dagar. Kan säga att jag är i vecka 25 nu (26 om 3 dagar) och barnet kickar runt för fullt där inne och allt ser bra ut! Men oron finns Ff kvar, även fast jag vet att inre blödningen är nu borta.
Hemskt med konstant oro när man är gravid! Speciellt nu när det är min första graviditet.
Hoppas att allt är bra med dig och det är normalt att blöda tidigt i graviditeten, det är vad jag fick reda på från min barnmorska! Men det är lite olika från fall till fall, så bäst att kolla upp allt!
Oj okej men vad skönt att din inre blödning har slutat! Mina blödningar slutade efter min antibiotika kur så det va pga den, så skönt! Men ja, nu är man ju orolig för andra saker haha! Är i v 11, (10+4) och mina symtom har försvunnit sen igår, illamåendet avtog mer och mer senaste dagarna men igår mådde jag liksom bra. Så nu är jag orolig för det.. När avtog dina symtom?
Anonym (Gry) skrev 2021-12-06 16:31:08 följande:
När jag väntade mitt andra barn så fick jag en gode riklig blödning strax efter positivt gravtest runt vecka 5-6.
Jag räknade med ett missfall och vi sörjde detta.
Men någon vecka gick och mitt illamående fanns kvar. Testade på nytt och var fortfarande gravid.
I den graviditeten blödde jag då och då efter det. Lite mindre än första svängen men än dock.
Han blir 10 nu. :) Men jag var verkligen säker på att vi tappat honom.
Före första barnet så fick jag missfall och blödde ju, ungefär i samma vecka som med sonen.
Med min första blödde jag inte alls.
Så det är som tidigare sagt, att det kan vara så himla olika. :)
Usch vad oroligt för er! Men vad otroligt det måste kännas när ni såg att han fanns kvar! Jag har 3 missfall före den här graviditeten så har varit rädd att inte kunna få barn. Men de va med en annan man och alla va i v7. Mina blödningar försvann nu efter min antibiotika kur, har sett picka de hjärta sent i v7 och 8. Nu är jag i v 11 (10+4) men är orolig igen, men nu är det för att mina symtom är borta, illamåendet avtog lite successivt senaste dagarna men igår mådde jag typ helt bra. Usch blir så orolig, när försvann det för dig?