Gravid och problem med dålig mage
Hallå alla som känner igen sig ! Har sedan länge haft problem med magen och dricker inolaxol annars för att hålla magen i funktion. Nu under graviditeten har jag inte velat använda det pga att jag inte vill smälla i mig en massa läkemedel. Iaf pga järntabletter och antagligen graviditetshormoner har magen kraschat totalt . Ena dagen behöver jag inte bajsa alls och dagen efter får jag springa flera gånger då det är löst . Hård mage varvat med lös mage hela tiden. Nu till mitt bekymmer och orosmoment, pga massa spring på toaletten har jag fått sprickor , små små sår som blöder när jag torkar mig . Dom hinner aldrig läka då min mage inte verkar repa sig. Jag undrar om någon mer verkar har detta bekymmer ? Just nu smörjer jag mig med locobase repair på sprickorna, sprickorna sitter jämte blygdläpparna och även jämte rumphålet. Blir nervös så fort det blöder lite och det känns bra å smörja samtidigt som jag är lite skeptiskt å smörja när det är små sår. Vad smörjer ni andra med som också har små sår eller sprickor ? Är det bra att ha den salvan i små öppna skavsår ? Mvh T , gravid i v 33+6