• Tiffany

Fosterrörelser långt ner i v21

Jag har moderkakan i framvägg och har nyligen böejat känna va jag tror är fosterrörelser men blir så fundersam o det känns mysko. Det känns liksom som bök under magen, mer i underlivet o ibland känns de mot urinblåsan. Har aldrig känt denna känsla förr o antar detta är fosterrörelser (detta är mitt 1a barn) men att det ska kännas nere i underluvet beskymrar mig. Är detta normalt? Gjorde ul för inte så länge sen, ca 1.5 vecka o allt spg bra ut sa dem då, dem birde völ sett om npgot var på tok ..ibland könns det som att bebis äe påväg ut liksom om ni förstår. Nån mer som känt såhär i v21?

Borde jag prata med bm om detta

• Svar på tråden Fosterrörelser långt ner i v21
  • Anonym (E)

Ja jag kände rörelserna väldigt långt ner, som du beskriver, med mitt andra barn.

• Molybden

Ja, det låter som att det är fosterrörelser du känner. Jag kände bara min bebis högt upp eller som du säger mot blåsan och underlivet runt den tiden beroende på hur den låg. Den ligger fortfarande och sparkar neråt vissa dagar nu i v 27 och det är ju inte den skönaste känslan.

• Anonym4848

Jag hade exakt samma funderingar som du runt den veckan, kändes verkligen orimligt långt ner! Är nu i v. 29 och kan fortfarande kännas neråt ibland, mot blåsan tex. Men var längre ner kring v. 20-24 typ.

• Tiffany

Tack för alla svar, ja man blir fundersam som om nåt skulle vara fel, skönt att man inte är ensam : )

• Anonym (Ano)

Är gravid med mitt första barn också, i vecka 20 :)
    jag känner precis som du. Trodde jag var ensam om o känna detta haha . De kan kännas som han bokstavligen är i fiffin ibland, o om jag lägger en hand så kan ja känns att ?bulan? liksom ligge knappt i magen utan ja, ?i? fiffi. märklig känsla men absolut inget o oroa sig över vad jag fått till mig. Livmodern sitter ju rätt långt ner, så de ska ej vara någon fara :)

Svar på tråden Fosterrörelser långt ner i v21