• Anonym (Gillar e-post)

Finns det en allmän anti e-post agenda i Sverige 2021?

Postnord klarar ofta inte av att skicka ut mejlavisering, vilket dom skyller på avsändaren, medans avsändaren skyller på dom.

Fastighetsbyrån skriver på sin hemsida ?När du anmält dig skickas en e-post till dig med länken till den digitala live-visningen.?, men naturligtvis kommer ingen länk.

osv. osv. osv.

Men att skicka SMS klarar alla tydligen. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-22 16:31
    radaris.com/blog/what-can-people-do-with-your-phone-number/
  • Svar på tråden Finns det en allmän anti e-post agenda i Sverige 2021?
  • Anonym (Nej)

Nej. Postnord har bara dåliga system.

• Anonym (qqq)
    Anonym (Gillar e-post) skrev 2021-11-22 14:09:40 följande:

Postnord klarar ofta inte av att skicka ut mejlavisering, vilket dom skyller på avsändaren, medans avsändaren skyller på dom.

Fastighetsbyrån skriver på sin hemsida ?När du anmält dig skickas en e-post till dig med länken till den digitala live-visningen.?, men naturligtvis kommer ingen länk.

osv. osv. osv.

Eller så är det du skrivit råkat skriva fel när du angett din mail, så att den där länken inte kom fram. 
  • Anonym (Gillar e-post)
    Anonym (qqq) skrev 2021-11-22 15:42:55 följande:
    Eller så är det du skrivit råkat skriva fel när du angett din mail, så att den där länken inte kom fram. 
    Klistrar alltid in adressen i oformaterad text, dom som vill skicka mejl klarar det uppenbarligen.
  • Anonym (Gillar e-post)
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-22 14:12:22 följande:

Nej. Postnord har bara dåliga system.

Berätta mer?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Gillar e-post) skrev 2021-11-22 16:25:43 följande:
    Berätta mer?
    Vadå mer, det är ju allmänt känt att de fu**ar upp det mesta. Kan ta senaste exemplet där jag skulle ta emot paket, avsändaren hade uppgett mitt telefonnummer för avisering. Tiden gick. Inget paket. Börjar söka efter det, då får jag inte ta ut det trots att jag har legitimation osv på att jag är jag fast det finns på den lokala postcentralen. Varför? Jo för att nån Postnords-NOLLA hade satt in en mailadress för avisering! Som inte stämde med varken min eller avsändaren, helt jäkla påhittat alltså. Och fast jag har ID så får jag inte hämta ut! Så det skickas tillbaka till avsändaren så klart. Helt värdelöst.

Skickade ett paket i höstas och vilket virrvarr av email där det påstods att avsändaren hade fått det, hämta ut det osv fast det inte ens hade kommit fram.

Våga hata Postnord.
  • Anonym (Gillar e-post)
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-22 16:39:51 följande:
    Vadå mer, det är ju allmänt känt att de fu**ar upp det mesta. Kan ta senaste exemplet där jag skulle ta emot paket, avsändaren hade uppgett mitt telefonnummer för avisering. Tiden gick. Inget paket. Börjar söka efter det, då får jag inte ta ut det trots att jag har legitimation osv på att jag är jag fast det finns på den lokala postcentralen. Varför? Jo för att nån Postnords-NOLLA hade satt in en mailadress för avisering! Som inte stämde med varken min eller avsändaren, helt jäkla påhittat alltså. Och fast jag har ID så får jag inte hämta ut! Så det skickas tillbaka till avsändaren så klart. Helt värdelöst.

Skickade ett paket i höstas och vilket virrvarr av email där det påstods att avsändaren hade fått det, hämta ut det osv fast det inte ens hade kommit fram.

Våga hata Postnord.
    Dom har iaf större framgång än UPS med sina leveranser.

Men det verkar ändå finnas ett e-post motstånd hos dom.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Gillar e-post) skrev 2021-11-22 17:04:11 följande:
    Dom har iaf större framgång än UPS med sina leveranser.

Men det verkar ändå finnas ett e-post motstånd hos dom.
    Ah, du menar un-professional service? Jodå, dem har jag också råkat på... Aldrig mer säger jag. De ljuger om att de varit till en men att man inte var hemma! Den dagen var jag hemma exakt hela dagen och det hade dessutom snöat nyligen men inga fotspår i snön alls! Och det där var en grej som det var bråttom med dessutom, då ska JAG behöva hämta upp paketet på nåt utlämningsställe fast jag beställt hem till dörren. Aldrig. De fick boka in en ny tid, tog ett par dagar extra däremot.
  • Anonym (Spam)
    Anonym (Gillar e-post) skrev 2021-11-22 14:09:40 följande:

osv. osv. osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-22 16:31

radaris.com/blog/what-can-people-do-with-your-phone-number/

En del nätbolag har en tendens att sortera bort vissa massutskick som spam. Även lokala spamfilter kan trassla till det.
  • KKarate

Finns en massa sjuka agendor i sverige. Känner dock inte till alla. Agenda per definition är antidemokratisk  aktivism.

• Anonym (Spam)
    KKarate skrev 2021-11-23 08:21:12 följande:

Finns en massa sjuka agendor i sverige. Känner dock inte till alla. Agenda per definition är antidemokratisk  aktivism.

Oj, vi har ofta en agenda på våra jobbmöte!?
  • KKarate
    Anonym (Spam) skrev 2021-11-23 08:49:42 följande:
    Oj, vi har ofta en agenda på våra jobbmöte!?
    Okej, varför kallar ni det en agenda då? Vem sätter agendan. Tappade dina föräldrar dig som liten?
Svar på tråden Finns det en allmän anti e-post agenda i Sverige 2021?