• Emma1b

Fler som just fått mf/ma och vill följas åt?

Hej!

I torsdags konstaterades på vul att jag fått ma, det hade stannat av redan ca 4+4, dvs nästan direkt efter att jag plussat. Känns så bittert, då kundejag väl istället bara inte plussat alls?! Detta var en ivf graviditet och läkaren sa att det endå var positivt att jag blev gravid. Fick 4 vagitorier cytotec med mig hem. Blöder en hel del men smärtan är inte värre än en mens. Men mentalt känner jag mig körd i botten. Vill ingenting, orkar ingenting. Återbesök om en vecka för att kolla att allt kommit ut.

• Svar på tråden Fler som just fått mf/ma och vill följas åt?
  • Anonym (Mf)

Hade mf den 2/11 och har efter det haft 3 äl

Nu fick jag reda på min kompis ska ha barn på mitt förra bf , känns jättejobbigt.

Är absolut inte missunnsam men sörjer det jag varit med om och att vi hade kunnat vara mammalediga samtidigt osv :(

• Emma1b

Åh vilkn jobbig situation!! Det är helt naturligt om du inte kan glädjas med henne just nu, förhoppningsvis blir det lättare med tiden. Och även om ni inte får samma bf kan ni fortfarande få en del av mammaledigheten ihop. Och då har du en egen guide, som ligger några månader före dig och kan berätta att allt jobbigt ommer gå över. Men visst suger det, varje misslyckad graviditet är en sorg, förlust oh besvikelse.

Svar på tråden Fler som just fått mf/ma och vill följas åt?