• humlan00

Hur sover era 3åringar?????

Våran treåring har alltid haft bedrövlig sömn.

Kan räkna egentid med sambon på kvällarna på två händer sen han föddes.

Vi har testat att ta bort sovatunden på förskolan det resulterade i att pedagogerna upplevde honom som trött och skrik, gråt, total trots med allt från hämtning till han däckar hemma i soffan kl17.. omöjlig att väcka.

Sover till 20-21 och ska sen vara uppe till 23.30..

Sover han 20min på förskolan (vi kan ju inte kontrollera att den tiden verkligen hålls) då somnar han 22-22.30.

Sover till ca kl8 på morgonen, så sjukt lite sömn för qtt vara 3år..

Hur sover era???

Nån som har nått tips??

• Svar på tråden Hur sover era 3åringar?????
  • Anonym (Hnb)

Varierande, men ytterst sällan en hel natt. Han är hnb:are och har aldrig sovit bort livet direkt. Somnar rätt bra i mitt knä vid ca 20.00, sover i soffan tills vi lägger honom i spjälsängen. Sen vet man aldrig om det blir cirkus totalt. Utbrott, panik (nattskräck misstänker jag), och det eviga nappletandet. Utan napp= noll sömn. Hur vi ska kunna sluta vette gudarna...

Morron vid absolut senast. 6. Ibland 5.15. Det gör att han måste sova på f.m. Samma procedur då. Somnar i mitt knä, jag sitter bredvid i soffan. Han väcks till lunch. Så det kan ju låta som en hel del sömn, men vissa nätter är det 10 utbrott och ändå upp kl.5 så det är ju sällan bra sömn. Och han är ju helt beroende av att ha mig nära. Vi gav upp att dela sovrum när han föddes i princip.

Den äldre har sovit bra sen han föddes.

Så inga bra råd, men du är inte ensam om knöliga ungar.

Svar på tråden Hur sover era 3åringar?????