Gravid naturligt efter eller mellan IVF behandling?
Har ni lyckas bli gravida spontant efter eller mellan IVF- behandlingarna? :)
Har ni lyckas bli gravida spontant efter eller mellan IVF- behandlingarna? :)
En bekant blev det. Första barnet krävdes minst 2 IVF:er och andra kom spontant mindre än 2 år senare.
Ja första barnet är ivf på första försöket.
Sen skyddade vi oss inte (uppenbart ofertila som ej lyckades ens med pergotime försökte nästan 3 år)
Gravid igen när första var 1,5 år. Inte planerat alls. Missfall dock efter en vecka
Gjorde då två försök själva (alltså ägglossningar). Gravid och inget missfall. Sen spiral då vi är nöjda m två barn.
Ja första barnet är ivf på första försöket.
Sen skyddade vi oss inte (uppenbart ofertila som ej lyckades ens med pergotime försökte nästan 3 år)
Gravid igen när första var 1,5 år. Inte planerat alls. Missfall dock efter en vecka
Gjorde då två försök själva (alltså ägglossningar). Gravid och inget missfall. Sen spiral då vi är nöjda m två barn.
Blev gravid på första försöket vid IVF och blev gravid på "vanlig" väg när dottern var ett par månader. Har 15 månader mellan barnen
Blev gravid på första försöket vid IVF och blev gravid på "vanlig" väg när dottern var ett par månader. Har 15 månader mellan barnen
En bekant blev det. Första barnet krävdes minst 2 IVF:er och andra kom spontant mindre än 2 år senare.
De flesta är ju "bara" infertila och inte sterila och då kan det gå spontant till slut. Tror siffran är ungefär lika bland de som adopterat som bland de som försökt själva och lyckats antingen spontant eller via IVF- ca 3%.
Nu har vi aldrig kommit så långt som IVF utan enbart fertilitetsutredning. Stod i kö till hjälp när vi gick från att ha sex varannan dag (i flera år) till att på rekommendation ha sex varje dag hela cykeln. Har sedan dess blivit gravida på varje ägglossning vi lyckats med det. Har nu det antal barn vi önskar.
I mitt fall tror jag ivf och graviditet skruvade till mina ägglossningar som blev som dem skulle då jag hade halvtaskiga testresultat när vi provade pergotime.
Tankar hade då definitivt inget med saken att göra då borde jag blivit gravid första 1,5 åren vi provade och GARANTERAT inte vid ivf:n för då var det absolut inget annat i huvudet.