Få en upplevelse från "Min stora Dag?" Vad kan man förvänta sig?
Min 7-åring är kvalificerad för att få en upplevelse från Min Stora Dag, exempelvis ett upplevelsepaket med hotell eller ett läger eller upplevelse i grupp. Vår sons läkare föreslog att vi skulle ansöka nästa år och det hade ju varit roligt förstås.
Är det någon här som har erfarenhet av Min stora Dag? Vad kan man förvänta sig? Hur mycket kan man vara med och styra?
Eftersom vår son har mycket svår luftburen och kontaktburen allergi, så finns det mycket som han inte kan göra. Att sitta i restaurangen eller i lobbyn på hotell ger alltid svår allergi, liksom besök på caféer och restauranger, så det går helt bort. Ibland kan det vara något så enkelt som att vi var på en konsert, men när vi kom ut därifrån så satt 200 barn och åt pannkakslunch precis där vi var tvungna att gå igenom, så det var bara att springa snabbt igenom och trycka i ungen tabletter, vara beredd med adrenalinsprutan och hålla tummarna för att allergin lade sig tillräckligt så att vi skulle slippa använda den, så just det konserthuset kan vi inte besöka mer (liksom mycket annat.)
Om man får en upplevelse från min stora dag, kan de då anpassa det efter exempelvis vår sons fall? Det är inte många som har den typen av svåra allergi som han har, så det går nog inte att få en aktivitet tillsammans med en grupp barn med samma problem. Jag är livrädd att vi ska få åka på något roligt, men behöva avbryta aktiviteten (som vanligt) på grund av vår sons allergi.