• Anonym (Tokig)

Sex månader efter förlossningen och min man bara tjatar

Hålller på att bli tokig! Födde för ca 6 mån sen, vi har hart sex två gånger sen dess, varav en gång men bedövningssalva då det fortfarande gör ont för mig. Min man tjatar typ dagligen om att han vill ha sex men jag kan inte då det gör ont och jag håller på att bli tokig. Vad gör man?!

• Svar på tråden Sex månader efter förlossningen och min man bara tjatar
  • Anonym (J)

Säg åt honom att dra åt helvete. Att han tycker att du ska stå ut med smärta för hans njutnings skull är ju helt rubbat.

• Anonym (Tokig)
    Anonym (J) skrev 2021-11-18 19:59:09 följande:

Säg åt honom att dra åt helvete. Att han tycker att du ska stå ut med smärta för hans njutnings skull är ju helt rubbat.

Ja jo så skulle man kunna göra. Men går inte direkt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Tokig) skrev 2021-11-18 20:02:43 följande:
    Ja jo så skulle man kunna göra. Men går inte direkt.

Hur menar du? Vad skulle hända om du tog i från tårna och verkligen sade ifrån?
  • Anonym (Pungspark)

Vidrigt. Vad är man för människa om man tjatar så på nån som fött ens barn?

Som sagt, be honom dra åt helvete. Sparka honom på pungen och tjata sedan om sex. Fast i omvänd ordning kanske. 

• Anonym (Igen..)

Säg nej igen.

• Anonym (J)

TS, om det är så att han gör dig rädd och du inte vågar stå upp för dig själv på egen hand så sök hjälp! Du kan alltid ringa kvinnofridslinjen på 020 50 50 50.

• Anonym (Stöd)

Det är väl knappast något fel att vilja ha sex med sin partner. Och 6 månader efter förlossning har de allra flesta par kommit igång med sexlivet igen fick jag höra när jag och hustrun gick "inför födsel"-kurs.

Däremot är det såklart inte ok att det gör ont, eller att han tjatar trots att du sagt att du inte vill för det gör ont. Prata med BVC/barnmorska eller liknande om råd och stöd.

• Tooja

Du skall såklart inte ha ont och inte behöva stå ut med att han tjatar. Säg ifrån och det ordentligt! MEN att fortfarande ha ont efter sex månader låter lite oroväckande, jag hade pratat med en barnmorska om detta, bara för att kolla att allt är ok.

• Tukt

I en relation måste man vara tydlig och kommunicera så den andra verkligen förstår. Extra viktigt när det kommer till starka egna behov som sex.
    Så om du inte gör det. Se till att ni får en lugn stund och uttryck tydligt hur du känner och varför.
    Om du redan gjort det så finns det  tydliga varningssignaler. Skulle i så fall tro att detta inte bara gäller sex utan det allmänt uppstår liknande situationer.
    Och om så, ta er tid med en parterapeut och red i det här i tidigt skede, innan det blir värre, för då är det ofta för sent,

• Anonym (Tokig)

Jag har varit hos barnmorska och fick då rådet att använda bedövningssalva

Svar på tråden Sex månader efter förlossningen och min man bara tjatar