• Anonym (Förvirrad)

Knarkar han??

Killen jag träffar hade somnat ifrån mig, han hade lånat mina nycklar så nu när jag skulle ut ruskade jag honom lite och frågade var de låg. Fick ett sömnigt "fickan" till svar. Hade inte mycket att gå på så kände i jackfickorna.. hittade inga nycklar, däremot en medicinspruta. Jag har jobbat inom vården så jag tar inte miste på det i alla fall. Den var använd och hade en halvt intorkad vitgul vätska kvar i. Ingen kanyl dock.

Finns det någon rimlig förklaring på detta? Är jag dum i huvudet som direkt tror att han missbrukar? Det finns säkert en vettig anledning till att ha en spruta i fickan, kan någon ge mig exempel?

Vill inte konfrontera honom om det faktiskt är jag som är ute och cyklar här. Vill ha lite på fötterna innan jag slänger ur mig en så allvarlig anklagelse.

• Svar på tråden Knarkar han??
  • Anonym (Liv)

Försök ta reda på om han har några medicinska åkommor som han skulle tänkas kunna behöva det till först?

Att inte slänga anklagelser verkar vettigt till du vet mer

• Vargaflickan

Diabetes ? En rätt rimlig förklaring om du frågar mig, men du kommer bara få veta om du frågar honom.

• Anonym (??)
    Vargaflickan skrev 2021-11-18 04:19:37 följande:

Diabetes ? En rätt rimlig förklaring om du frågar mig, men du kommer bara få veta om du frågar honom.

Jag tänker att om personen har diabetes borde TS veta om det, för det är något som kommer fram rätt snabbt när man dejtar en person, eftersom man antingen har en sån där vit knapp på armen, eller tar sprutor typ 5 gånger om dagen. 
  • Anonym (Förvirrad)

Nej vi har dejtat ganska intensivt i ett halvår, några medicinska problem som skulle förklara sprutan finns inte. Dessutom, har man medicinska skäl att använda sprutor så tror jag ju inte att man skulle gå runt med en smutsig i fickan...

Det vore väl om man använde den för att dosera något receptfritt läkemedel? Men, varför inte förvara sprutan vid läkemedlet då?

Griper efter halmstrån.

• Elis73

Självklart måste du fråga!! Du hade lov att kolla efter nycklarna och hittade av misstag något som du blev brydd över. Hur skulle han kunna tycka det var en orimlig fråga om han nu har en legitim orsak till sprutan.  

Och om han knarkar så är du ju läge att lägga benen på ryggen....

• Anonym (Kimchi)

Om du jobbat inom vården så ser du väl vad det är för typ av spruta. Men det är väl rätt knepigt att ha en sådan liggande i jackfickan. Ta bara fram den och fråga vad det är du hittat. Lugnt och nyfiket. Av reaktionen och svaret lär du kunna dra slutsats om vad det kan handla om. Om han påstår att det är vitaminer till kusinens grannes kanin.

• Anonym (En man)

Det händer att jag doserar och applicerar tvåkomponentslim med en spruta. Det är viktigt att ha rätt blandning av komponenterna. Praktiskt att få limmet på exakt rätt ställe också och slippa kladd. Pysslar han ned nån hobby eller liknande? Jag doserade även medicin till min dotter i en spruta när hon var sjuk som baby.

• Anonym (A)
    Elis73 skrev 2021-11-18 08:32:20 följande:
    Självklart måste du fråga!! Du hade lov att kolla efter nycklarna och hittade av misstag något som du blev brydd över. Hur skulle han kunna tycka det var en orimlig fråga om han nu har en legitim orsak till sprutan.  

Och om han knarkar så är du ju läge att lägga benen på ryggen....
    Håller med
  • Anonym (hgf)
    Anonym (En man) skrev 2021-11-18 09:10:02 följande:

Det händer att jag doserar och applicerar tvåkomponentslim med en spruta. Det är viktigt att ha rätt blandning av komponenterna. Praktiskt att få limmet på exakt rätt ställe också och slippa kladd. Pysslar han ned nån hobby eller liknande? Jag doserade även medicin till min dotter i en spruta när hon var sjuk som baby.

Tänkte precis på det också :)

Hur går det, ts - har du pratat med honom om det än? Ju längre du väntar, desto svårare blir det ju. Du behöver ju inte lägga fram det som en anklagelse, utan bara fråga rätt upp och ned. Det är ju inte så att du rotat i hans fickor i smyg, och det är ju inget konstigt att du undrar över en sån sak.
Svar på tråden Knarkar han??