Säga upp förskolan, bara vabbar
Hej.
Denna hösten har varit hemsk. Barnen är sjuka varannan vecka typ. Har 3 barn, 5 år, 3 år och 10 mån. Jag pluggar 50% samtidigt så barnen får gå 20h/v. Betalar alltså för 2 barn då nr 3 är hemma med mig, under ett år. Att jag pluggar är ett måste om de ska få gå på förskolan då vi har restid dit och här är 15 timmars fördelat på 5 dagar i veckan. Hade aldrig orkat åka fram o tillbaka för 3h vistelsetid, plus att barnens avdelningar är på olika platser, 5-10min emellan.
Barnen är sjuka så mycket nu att jag blir tokig. Inne på 2 veckan nu med förkylning. Mannen vabbar emellanåt men han är just nu pga av covid mycket ensam på jobbet och får en inre stress av att allt stannar upp när han är hemma. Nyligen diagnoserad med utmattningssyndrom och han får mer så kallade "anfall" hemma än på jobbet. Där kan han ta det lugnare, än hemma med 3 busar.
Ska jag säga upp förskolan? Göra paus i plugget, för att få friska barn igen? Till allt hör att jag är gravid igen o beräknad i maj. Så hade ändå tänkt säga upp förskolan i april typ. Så svårt att ta besluten. Äldste behöver ju träffa andra barn och det är svårt i dessa tider hemma.
Behöver hjälp, hur hade ni gjort?