• Goose01

Symtom

Hej,

Finns det någon som kan stilla min oro där ute? Jag är i v6+2 efter att ha gjort en IVF. Jag har två missfall i bakgrunden.

Jag känner mig helt tom i magen. Borde jag inte känna av växtvärk? Känner mer av tryck och som ligamentsmärtor i ryggen men knappt något öht i magen. Någon dag i veckan kan jag ha lite lite mensvärk. Gjorde misstaget som lyssnade på en ljudbok igår där kvinnan hade exakt som mig och det visade sig att fostret va dött =( hur kände ni i v6+2? Mitt hcg utvecklas iad normalt men det gör det ju vid MA också?

Kram!

• Svar på tråden Symtom
  • Gasellen87

Kände i princip inget i magen alls i den veckan. Illamående till och från samt trötthet. Alla får ju inte växtvärk och varje graviditet är unik.

Embryot är ju extremt litet vid den veckan så de är väll om tarmar svullnar som du skulle känna dig mer ?full?. Jag är gravid i v 26 (fjärde barnet, femte graviditeten) och jag tycker inte man börjar känna att något tar plats förens runt v 18-20 som tidigast. Försök slappna av, även om det är svårt.

• Goose01
    Gasellen87 skrev 2021-11-14 16:37:45 följande:

Kände i princip inget i magen alls i den veckan. Illamående till och från samt trötthet. Alla får ju inte växtvärk och varje graviditet är unik.

Embryot är ju extremt litet vid den veckan så de är väll om tarmar svullnar som du skulle känna dig mer ?full?. Jag är gravid i v 26 (fjärde barnet, femte graviditeten) och jag tycker inte man börjar känna att något tar plats förens runt v 18-20 som tidigast. Försök slappna av, även om det är svårt.

Tack för ditt svar <3 det är så himla jobbigt att det inte känns något öht..men jag ska försöka känna mig lugn. Har ultraljud om ca 2v.
  • Jag är bara jag

Nej, hcg stiger inte normalt vid MA. Det vet jag den bittra vägen. Hade nämligen tagit hcg-prov som visserligen steg, men det blev MA ändå i v.14. Jag tog hcg vid den graviditet som faktiskt ledde till barn också och när jag jämförde siffrorna såg jag att jag konstant legat i det absolut lägsta intervallet då när jag fick MA. Jag låg mycket högre då det gick vägen. 

Hur som... Jag har haft få symptom före v.7. Lite molvärk, men aldrig varje dag. Lite kissnödig. Lite hungrig. Lite trött. Faktiskt så lite symptom att jag blivit chockad v.6 när jag fått veta att jag varit gravid. Illamåendet kom v.9 med första och v.7 med andra. Sen ungefär tusen andra krämpor vad tiden led.  

• Moali

Jag hade inga symtom så tidigt med någon av mina två barn

• Goose01
    Jag är bara jag skrev 2021-11-14 17:27:42 följande:

Nej, hcg stiger inte normalt vid MA. Det vet jag den bittra vägen. Hade nämligen tagit hcg-prov som visserligen steg, men det blev MA ändå i v.14. Jag tog hcg vid den graviditet som faktiskt ledde till barn också och när jag jämförde siffrorna såg jag att jag konstant legat i det absolut lägsta intervallet då när jag fick MA. Jag låg mycket högre då det gick vägen. 

Hur som... Jag har haft få symptom före v.7. Lite molvärk, men aldrig varje dag. Lite kissnödig. Lite hungrig. Lite trött. Faktiskt så lite symptom att jag blivit chockad v.6 när jag fått veta att jag varit gravid. Illamåendet kom v.9 med första och v.7 med andra. Sen ungefär tusen andra krämpor vad tiden led.  

Med normalt menade jag att mitt hcg dubblats på 48h som det ska. Jag ligger nog i mitten av referensintervallet tror jag för vad som är normalt vid min vecka. Hade 16000 när jag va i v 6+0. Jag har typ inget molvärk över huvud taget. Eventuellt lite ca var 4e dag..är som oroar mig. Hade mycket mer ont i v4 än nu..
  • Goose01
    Moali skrev 2021-11-14 18:40:05 följande:

Jag hade inga symtom så tidigt med någon av mina två barn

Tack för ditt svar? Inte ens lite molande eller nyp i magen? Mina tidigare graviditeter har jag hafe väldigt ont i magen. Men de har också slutat i missfall så det kanske är såhär det ska kännas. Förstår bara inte hur något kan växa där inne när jag inte känner något haha .
  • Jag är bara jag
    Goose01 skrev 2021-11-14 19:09:29 följande:
    Med normalt menade jag att mitt hcg dubblats på 48h som det ska. Jag ligger nog i mitten av referensintervallet tror jag för vad som är normalt vid min vecka. Hade 16000 när jag va i v 6+0. Jag har typ inget molvärk över huvud taget. Eventuellt lite ca var 4e dag..är som oroar mig. Hade mycket mer ont i v4 än nu..
    Ja, jag förstod att du menade så vilket ju är bra. Jag tog varannan vecka. Jag hade verkligen inte ofta molvärk och väldigt diffust. En kompis till mig hade som absolut enda symptom i flera månader utebliven mens. Så alla varianter kan vara helt normalt. {#emotions_dlg.flower}
  • Goose01
    Jag är bara jag skrev 2021-11-14 19:21:34 följande:

Ja, jag förstod att du menade så vilket ju är bra. Jag tog varannan vecka. Jag hade verkligen inte ofta molvärk och väldigt diffust. En kompis till mig hade som absolut enda symptom i flera månader utebliven mens. Så alla varianter kan vara helt normalt. 

Åh tack..känns mycket bättre nu! Får se vad ultraljudet visar om två veckor!
  • Moali
    Goose01 skrev 2021-11-14 19:11:05 följande:

Tack för ditt svar? Inte ens lite molande eller nyp i magen? Mina tidigare graviditeter har jag hafe väldigt ont i magen. Men de har också slutat i missfall så det kanske är såhär det ska kännas. Förstår bara inte hur något kan växa där inne när jag inte känner något haha .

Nej faktiskt ingenting förrän vecka 8. Då började jag må illa. Men molande känsla kom nog inte förrän vecka 9-10 med båda. Om jag inte testat mig hade jag inte misstänkt graviditet förrän vecka 8 då jag mådde så himla illa.
  • Jag är bara jag
    Goose01 skrev 2021-11-14 20:01:26 följande:
    Åh tack..känns mycket bättre nu! Får se vad ultraljudet visar om två veckor!
    Jag håller en tumme. {#emotions_dlg.flower}
  • Honungsvatten

Grattis till graviditeten! Jag är gravid i vecka 25 och förstår din oro, jag var likadan och kände efter och analyserade hela tiden. I vecka 6-7 vill jag minnas att mina enda symtom var illamående, trötthet och ömma bröst typ, utöver det positiva testet då. Växtvärken kom runt vecka 9-10? Om jag minns rätt. Stor kram

• Goose01

Tack för alla era svar! Känner mig mycket lugnare nu.. men man blir ju knäpp..idag har jag haft ganska mycket mensvärk och får ju panik av det istället. Haha..Man är aldrig nöjd.

• Anonym4848

Jag är i v. 28 och inte haft nån växtvärk/ligamentvärk/annan magkänning en enda dag än så länge! :)

Svar på tråden Symtom