Exet galen efter att barnen fick träffa min nya under en nödsituation
För en tid sedan blev jag väldigt sjuk. Jag fick bland annat hög feber och hade svårt att andas i annat läge än liggande. Jag var flera gånger nära att svimma.
Jag var ensam med barnen som jag har varannan vecka. Jag frågade honom om han hade möjlighet att hjälpa till, men det kunde han inte. Mina föräldrar var bortresta, men startade genast sin hemresa för att avlasta mig. Ingen annan var intresserad av att hjälpa någon som var sjuk (fullt förståeligt).
Sen ett drygt halvår har jag träffat en ny man. Barnen hade ännu inte träffar honom, även om vi planerade detta på jullovet. Han erbjöd sig genast att komma över och se till att barnen fick mat och kom i säng ordentligt. Allt gick jättebra. Barnen var förtjusta i mammas kompis, de blev mätta och jag slapp svimma. Sent på natten kom mina föräldrar och han åkte hem till sig. Dagen efter blev jag inlagd med lunginflammation.
Mitt ex är nu helt galen över det som skedde. Han upprepar gång på gång att man inte kan lita på mig, att jag svikit ett förtroende (vi hade bestämt att vi skulle träffa nya partners innan barnen) och att jag hade tusen lösningar, men valde den sämsta. Dessutom hade jag kunnat bita ihop, menar exet. Han hotar med att försöka dra ner mitt umgänge och få boendet, eftersom man som sagt inte kan lita på mig.
En av anledningarna till att jag lämnade honom, var att han ständigt tryckte ner mig och ville berätta på vilka sätt jag var dålig och opålitlig. Därför blir jag fortfarande osäker av hans utbrott.
Gjorde jag verkligen så fel, och har han något att komma med kring detta?