• Levalivetnu

Stark positivt graviditetstest för tidigt?

Hej!

Är det någon som har svar på min fråga?

Jag fick ett missfall i början på oktober 2021, gjorde ett gravtest 3 veckor senare som visade negativt. Har sedan 25 oktober gjort ägglossningstest för att försöka förstå min cykel igen, jag fick då ett positivt äl-test den 2 november. Nu den 10 november alltså bara 1 vecka efter ägglossning har jag känt av symptom på graviditet så gjorde ett test. Och det är supertydligt, strecket är mycket starkare och tydligare än kontrollstrecket. Tycker det är märkligt att det kan bli så tydligt redan bara efter en vecka? Hur kan det komma sig?

• Svar på tråden Stark positivt graviditetstest för tidigt?
  • Jag är bara jag

Skulle tro du blev gravid långt tidigare. Man får inte plus efter en vecka. Embryot har med nöd och näppe fäst.

• Honungsvatten

Grattis till graviditeten! Om jag vore du skulle jag boka ett tidigt VUL för att veta hur långt gången du är, förutsatt att du verkligen vill veta! Men det kanske går att genomföra först om några veckor såklart? Men gravid är du onekligen enligt testet, så grattis!

• svansmamman

Jag säger som övriga, ägglossningen som ledde till befruktning inträffade nog tidigare än du trott. Kan du inte testa ta ett cb digital med morgonurin och se hur många veckor den säger att det är från befruktning? Det är givetvis ingen exakt vetenskap men kan ju i vart fall ge en fingervisning tills dess du får göra ett första UL/VUL. :) 

• Värphönan
    Levalivetnu skrev 2021-11-11 22:19:15 följande:

Hej!

Är det någon som har svar på min fråga?

Jag fick ett missfall i början på oktober 2021, gjorde ett gravtest 3 veckor senare som visade negativt. Har sedan 25 oktober gjort ägglossningstest för att försöka förstå min cykel igen, jag fick då ett positivt äl-test den 2 november. Nu den 10 november alltså bara 1 vecka efter ägglossning har jag känt av symptom på graviditet så gjorde ett test. Och det är supertydligt, strecket är mycket starkare och tydligare än kontrollstrecket. Tycker det är märkligt att det kan bli så tydligt redan bara efter en vecka? Hur kan det komma sig?

Du kanske va gravid redan när du fick positivt äl-test? Jag testade för skoj skull med äl-test i börja av min graviditet för jag hade hört det kunde ge positivt utslag. Det blev det starkaste resultat jag fått på en äl-sticka.

Det är såklart olika för alla och inte säkert att detta gäller för dig, och jag vet ju inte hur långt gången du va innan ditt mf heller. När jag gick ett tidigt mf så fick jag negativt gravtest på mindre än en vecka och äl redan efter 14 dagar.

Gör som tidigare tipsat om, ta digitalt med veckoindikator :)
  • Levalivetnu

Tack för tipsen!

Jag gjorde ett digitalt som också visade 3+, tycker det är jättekonstigt att det blev av innan än när jag trodde jag hade ägglossning. Har nämligen försökt i 4 års tid så har haft stenkoll på min kropp och cykel och missfallet var första graviditeten som vi lyckats med. Men shit vad skönt att inte vetat om en vecka hit eller dit för nu känns det som tiden går fortare, förra gången kändes det som en evighet i början. Bara hålla tummarna att den här lilla håller sig kvar där inne och mår bra!

• Värphönan
    Levalivetnu skrev 2021-11-13 08:27:05 följande:

Tack för tipsen!

Jag gjorde ett digitalt som också visade 3+, tycker det är jättekonstigt att det blev av innan än när jag trodde jag hade ägglossning. Har nämligen försökt i 4 års tid så har haft stenkoll på min kropp och cykel och missfallet var första graviditeten som vi lyckats med. Men shit vad skönt att inte vetat om en vecka hit eller dit för nu känns det som tiden går fortare, förra gången kändes det som en evighet i början. Bara hålla tummarna att den här lilla håller sig kvar där inne och mår bra!

Grattis! Och håller tummarna att allt går vägen denna gången :)
  • Jag är bara jag
    Levalivetnu skrev 2021-11-13 08:27:05 följande:
    Tack för tipsen!
    Grattis! Du kanske ska göra ett VUL för att mer säkert få veta vecka. 3+ betyder ju bara minst 3 veckor sen äl. Det kan ju vara ännu mer.
  • Fyrklöverns

Skulle tippa på att du fick ägglossning 2 veckor efter ditt missfall och att du sedan fick positivt på ägglossningstestet två veckor efter befruktningen (de kan ge utslag på hcg som liknar LH). Du borde vara i v 6 nu då. Alternativt att du hade tvillinggraviditet och att det ena fostret klarade sig (borde dock inte visat negativt på testet 3 v senare).

Hursomhelst, grattis till graviditeten! Kul att det är ett starkt plus! :D

Svar på tråden Stark positivt graviditetstest för tidigt?