• ooF3liciaoo

kan man lita på gravtestet?

Hej! Det är så att jag tog ett gravtest i morse och gjorde som det stod tills jag läste att tydligen skulle skyddshysslan vara till höger och jag hade lagt det vänster.

är det viktigt att den är åt rätt håll eller spelar inte det någon roll?

• Svar på tråden kan man lita på gravtestet?
  • Anonym (Förvirrad)

Eh, va...? Vadå "lagt" skyddshylsan till höger? Kan du lägga upp en bild? Vad menar du?

• ooF3liciaoo

alltså när man lägger ner testet på en plan yta så stod det att själva skyddsysslan ska vara åt höger men jag la den så den var riktad åt vänster så undrar vad ni tror om den måste vara åt höger eller om det inte spelar någon roll?

• Anonym (Förvirrad)

Jaja, jag förstår nu att du skojar. Nice try.

• ooF3liciaoo

nej jag skojar inte varför håller du på såhär för??

här vill ja be om råd och du skriver såhär!

om det står att skyddshysslan ska vara riktad mot höger och jag hade mot vänster så är det inte konstigt om jag vill fråga om det för det är viktigt så att det blir rätt!

• Anonym (Förvirrad)
    ooF3liciaoo skrev 2021-11-10 09:50:33 följande:

nej jag skojar inte varför håller du på såhär för??

här vill ja be om råd och du skriver såhär!

om det står att skyddshysslan ska vara riktad mot höger och jag hade mot vänster så är det inte konstigt om jag vill fråga om det för det är viktigt så att det blir rätt!

Du tror seriöst att resultatet skulle påverkas av att du lagt stickan 180 grader åt ett annat håll....? Det står inga väderstreck i instruktionerna heller, eller hur? Nej, jag tror inte du är seriös med din tråd, annars är det fan skrämmande...
  • Anonym (Test)

Kan du ladda upp en bild på testet så vi kan se resultatet?

• Anonym (Sara)

Det är just när du ska läsa av testen hylsan ska vara på din högra sida. Just för att det ska bli lättare för dig att tyda resultatet.

• ooF3liciaoo

asså nu var det ju några timmar sen jag tog testet?

men visst här är testet och nu när jag lagt skyddshysslan åt höger är det upp och ner då ser man ju verkligen inte så tycker det e konstigt att man ska ha den åt höger och inte vänster.

• Anonym (Test)

För att vara riktigt tydlig, här kommer instruktioner.

Du ser ett T (närmast hylsan) och ett C (närmast handtaget).

C står för kontroll, det betyder att testet fungerade.

T står för test, om ett streck finns där betyder det att du är gravid. Har svårt att se, men testet ser negativt ut.

• Anonym (Förvirrad)
    ooF3liciaoo skrev 2021-11-10 11:43:53 följande:

asså nu var det ju några timmar sen jag tog testet?

men visst här är testet och nu när jag lagt skyddshysslan åt höger är det upp och ner då ser man ju verkligen inte så tycker det e konstigt att man ska ha den åt höger och inte vänster.

Som Sara säger har det att göra med hur man läser av resultatet, inte att det skulle påverka resultatet! Det måste man väl fatta själv...? Och nu har det gått för lång tid att utläsa nåt av den där stickan så kasta och gör om imorgon.
  • Anonym (Test)
    ooF3liciaoo skrev 2021-11-10 11:46:50 följande:

Men nu blev det ju fel håll.. försöker igen!

försöker igen..

Alternativt om du gärna vill ha den åt ett håll. Bara Rotera telefonen....
  • ooF3liciaoo

okej läste inte igenom hela tråden men blir förbannad på dig som säger att jag inte e seriös här för jag frågar om råd och om du inte har något råd så skriv inte då!

tack så mkt för jag fick mitt svar tillslut du som förklarade hur det ligger till!

• ooF3liciaoo

asså jag gjorde testet i morse som jag skrev klart och tydligt och då visade det exakt som det visar nu!

tack så mycket som sagt att jag fick mitt svar tillslut

• Anonym (Förvirrad)
    ooF3liciaoo skrev 2021-11-10 11:51:31 följande:

okej läste inte igenom hela tråden men blir förbannad på dig som säger att jag inte e seriös här för jag frågar om råd och om du inte har något råd så skriv inte då!

tack så mkt för jag fick mitt svar tillslut du som förklarade hur det ligger till!

Men man kan ju inte tro att det spelar nån roll hur man håller testet?! Skulle jag säga vad jag egentligen tycker skulle jag bli blockerad från att skriva ett dygn. Men nu när du har vänt på testet är du ju så klart gravid! Eller inte. Det står till o med tydligt på testet T och C i de olika rutorna, HUR kan man då inte fatta instruktionerna som visar vad T och C står för? Är det första gången du ens hör talas om hur de fungerar, att båda rutorna ska ha streck osv? Som sagt, jag har svårt att tro att man inte fattar sånt här... Och du har till o med instruktioner, som du tydligen inte kan läsa... Du får bli hur arg du vill, så där blåst kan man bara inte vara.
  • Anonym (Haha)

Det spelar ingen roll hur du lägger det. Det ska alltid bli två streck om man är gravid eller ett plus, alternativt att det står ?PREGNANT??.

• malva90

Haha är dock beredd om att hålla med om att det är konstigt att skyddshylsan ska vara till höger? Blir ju som ts säger uppochned då..? Inte för att det spelar någon roll för resultatet men ändå misslyckad design tycker jag.

Svar på tråden kan man lita på gravtestet?