• Puffisen

Hur känns det att vara bortskämd?

Hej! :)

I hela mitt liv har jag klarat mig själv på ganska lite pengar varje månad. Har nästan aldrig skämt bort mig själv med något, utan endast köpt sånt som måste köpas.

Har aldrig haft någon "kille" eller ska jag säga person, som skämt bort mig heller.

Min fråga är hur det känns? :D

Man har hört talas om typ partner som ger allt man vill ha eller överraskar en men saker hela tiden. Eller dom som bara ger utan anledning... tror det kallas sugardaddy?

I vilket fall. Hur känns det att vara den där personen som blir bortskämd? Att få massa pengar och kunna göra vad man vill? Skäms man inte? Att som tjej få en massa pengar utan anledning. Blir man inte lite illa till mods?

Jag frågar eftersom jag hade tyckt det var roligt att bli lite bortskämd men det kommer dock aldrig hända. Så det hade varit roligt att höra hur andra tycker det är iaf ;)

• Svar på tråden Hur känns det att vara bortskämd?
  • MrsPJ
    Emmy3895 skrev 2021-11-09 14:00:09 följande:

Jag ÄLSKAR det, känner mig inte illa till mods för ingen tvingas till nått mot sin vilja. Det är nog få som erkänner öppet, men jag älskar det, jag älskar att ha pengar och jag älskar att kunna få eller köpa vad jag vill. Kort och gott

Menar du att du har en sugardaddy?
  • Aurora Borrealis

Man lär sig att pengar inte är kärlek. Man slutar vara fixerad vid matriella saker. Man kanske har ett annat språk för kärlek, t ex känner sig mer älskad av att någon skriver poesi till en än ger en något onödigt materiellt krafs. Man kanske hellre vill ha kramar än matriella grejer för att känna sig älskad och glad.

• Lönnsirap

Att bli bortskämd och att vara bortskämd är två HELT olika saker. Och att ha en sugerdad är ytterligare en annan sak.

Du kommer liksom fortsätta att ha upplevelsen att pengar är begränsat och att man behöver vara försiktig och vaksam. Får du bättre ekonomi så kommer du kanske göra helt andra val, men du kommer liksom inte få det där.

Jag är bortskämd på ett sätt, genom att jag tidigt lyckades få låna lite pengar och skaffa ett prisvärt boende. Jag är också bortskämd på så sätt att jag alltid kunnat ringa och få skjuts av mina föräldrar.

På andra sätt är jag absolut inte bortskämd, och faktiskt hårt hållen.

.

Att få saker i en relation kan vara på helt olika sätt. En bortskämd människa tror det ingår och ser det som fullständigt rimligt. Du kommer nog inte uppleva det så, utan kanske mer se det som tur att vara tacksam, eller bli orolig över att det faktiskt inte riktigt är en livsstil som passar

Svar på tråden Hur känns det att vara bortskämd?