• wyhib

Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare

Vad ska ni köpa i julklapp till era barns lärare och pedagoger?
    Jag ska köpa ekologiska badbomber från Lush och en liten chokkladask till mina barns 3 pedagoger och 2 lärare. Är nyfiken på vad andra köper.

• Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare
  • Alexi

De flesta har nog inte börjat fundera på det ännu. ????

• Anotherone

Vi kör lite samma tema. Jag har köpt ett gäng 500ml handtvål från Baylis & Harding (finns tex på Lyko). Sen slår jag in dem och ställer i en stor korg med cellofan runt. Och så får man ta varsin. 
    Det har varit sån ruljans på personal sen covid så det är svårt att veta vem som kommer vara där till jul. Det var samma inför sommarlovet. Då gjorde vi samma sak, köpte 8 olika pocketböcker i olika stil, slog in och sen fick de välja. När yngsta var liten och hade samma pedagoger hela terminen så gjorde vi hemmagjort julgodis och skrev en hälsning, mer personligt.

• Anonym (X)

Har bara pedagoger så jag kommer köpa en flaska glögg och en chokladask till dem. 

• Anonym (X)
    Anotherone skrev 2021-11-08 17:59:01 följande:

Vi kör lite samma tema. Jag har köpt ett gäng 500ml handtvål från Baylis & Harding (finns tex på Lyko). Sen slår jag in dem och ställer i en stor korg med cellofan runt. Och så får man ta varsin. 
    Det har varit sån ruljans på personal sen covid så det är svårt att veta vem som kommer vara där till jul. Det var samma inför sommarlovet. Då gjorde vi samma sak, köpte 8 olika pocketböcker i olika stil, slog in och sen fick de välja. När yngsta var liten och hade samma pedagoger hela terminen så gjorde vi hemmagjort julgodis och skrev en hälsning, mer personligt.

Wow vilken smart ide!
  • Anonym (Värmdö)

Jag virkade ett pannband till min dotter som flera anmärkte på, så jag ska virka till hennes pedagoger som de får i julklapp.

• Anonym (Nolltoöerans)

Inget. Kommunen har nolltolerans mot gåvor till pedagoger och lärare. På sin höjd får hela klassens föräldrar skramla till en chokladask till personalrummet.

• Studentpappa

Alltså jag har inte börjat fundera på barnens julklappar, och kvinnor undrar varför ni får fixa presenter till personalen?....

Ride it like you stole it
  • Anonym (Bra)

Fin tanke!Deras jobb är viktigt!

• Glinda från Oz

Ingenting. Tycker riktigt illa om ofoget med att köpa saker till läkare. 

• wyhib
    Studentpappa skrev 2021-11-08 18:19:20 följande:

Alltså jag har inte börjat fundera på barnens julklappar, och kvinnor undrar varför ni får fixa presenter till personalen?....

Bror, varför tror du jag är kvinna?
Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare