Misslyckad abort?
Hejsan!
Är väldigt orolig över att min abort har misslyckats och undrar om någon har liknande erfarenheter.
I torsdags var jag hos läkaren för att påbörja aborten, daterades till 9+3 och tog första tabletten för att göra en medicinsk abort. Hade möjlighet att göra kirurgisk men valde medicinsk för att det var två veckors väntetid och hade redan fått vänta i två veckor på första läkartiden. Ville få detta överstökat så fort som möjligt. Har även gjort en medicinsk abort tidigare där allt gått bra.
Fick med mig hem 4+2 st cytotek och morfin. Satte in 4 st cytotek på fredag morgon men ingenting hände så svalde 2 st till 3 timmar senare. Började då blöda litegrann men inga klumpar och gjorde inte ont. Fyllde ungefär 1 binda. Ringde till kvinnokliniken som bad mig avvakta till på måndag och fick en telefontid på morgonen. Sen dess har jag varit väldigt illamående och spytt flera gånger, men kommer inget blod och absolut inga klumpar.
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Känns sjukt jobbigt att bara gå runt att vänta och att bära på fostret som mest troligt har dött.
Har ni varit med om nåt liknande och hur har läkarna sen gått vidare? Tacksam för svar.