• 3barnvillha4

Har aldrig haft nidblöning , hur vet man att de är de ??

Jag , har tre barn sen tidigare . Har aldrig upplevt en nidblödning vid någon utav graviditeterna . Min mens är beräknad till idag , det har kommit ytterst lite rosa på pappret bara efter toalettbesök ena besöket kom de kanske en tesked med mensliknande i toaletten. Har även trosskydd och inget i de heller . Har väldigt regelbunden mens kommer på dagen då den är beräknad. Det brukar komma mycket på en gång , jag får oftast byta tampong flera gånger under ett arbetspass. Så min fråga kan de va en nidblödning, har haft oskyddad samlag med sambon . Men för övrigt inga som helst gravid symtom förutom ömmande bröst förra veckan . Trodde de va pga att mensen va på g

• Svar på tråden Har aldrig haft nidblöning , hur vet man att de är de ??
  • Jag är bara jag

Nej, det ä rinte en nidblödning för det är för sent tidsmässigt. Embryot fäster 5-7 dagar efter äl och det är då en nidblödning infaller. De är dessutom ovanliga. Man kan få en mensliknande blödning vid tiden för mens istället för mens som gravid, man kan ha sköra slemhinnor som gravid och blöda pga det, man kan ha en mens som bara helt enkelt beter sig lite annorlunda mot den brukar och man kan ha mellanblödningar. 

Ta ett test imorron. 

• Emmissss

Hur har det gått för dig? Jag har blött båda mina gånger när jag varit gravid. Såpass att jag trott det varit mensen och satt in en tampong.

• madde90

Är de okej om jag kapar tråden lite.

Jag tror jag hade nidblödning för en vecka sedan då de va 6-7 dagar efter äl. Idag är dagen här för mens och brukar få kraftigt direkt när jag vaknar. Men inget. Under dagen har de kommit ytterst ljus rosa på pappret o genomskinlig flytning. Finns de fortfarande chans att man är gravid?

Har 4 barns sedan tidigare men aldrig varit med om detta. Hade ett test hemma köpt från graviditetskollen får väldigt svagt streck på inom tiden men har hört att de kan vara spökstreck från deras tester.

• Viicviic

Hej!

Nidblödning kan man få 5-7 dagar efter ägglossning så det är för sent. Men du kan vara gravid även om du blöder lite just på BIM dagen.

Men sen är frågan om du har en sen ägglossning? Om du har det nästan en vecka innan beräknade mens dagen så kan det vara en nidblödning. Vet att vissa kan få det och har en kort lutelfas.

Ursäkta att jag kapar tråden här men vet ni om nidblödning kan vara en liknade som spotting? Jag fick en LITEN brunt/mörk röd fläck i trosan i två dagar på 5-6 dagar efter ägglossning. Eller vad kan det vara tror ni?

Tacksam för svar!

Svar på tråden Har aldrig haft nidblöning , hur vet man att de är de ??