Försökt 4+ år
Hej
Vi har försökt 4+ år. Det är tydligen inte "fel" på oss utan vi har "bara" otur.
Vi har utretts och jag har fått mina äggledare spolade och min man har tillräckligt många och fungerande spermier. Första provet han tog räknade de till färre, men inte för få, och nästa prov var normalt.
Vi har egentligen inte varit så stressade över det och levt våra liv som vanligt men hållit koll på ÄL (lite ojämn 28-41 dagar men vanligtvis 31-33). Vi har tänkt att det kommer hända någon gång. Jag har slutat snusa och vi har även periodvis slutat med kaffe och alkohol OM det kunde ha varit det som störde.
Vi har fått ok till IVF men det finns risk för överstimulering så jag är självklart lite rädd.
Men det som stör mig mest är att det inte finns någon förklaring till varför vi inte blir gravida. Har någon varit med om samma sak men det visade sig vara exempelvis endometrios?
Jag har smärtor som tilltagit under de senaste åren. Har även haft svåra kramper innan jag blev tvungen att plocka ut min hormonspiral som gav mig oerhörda smärtor. Så det har pågått under några år med kramp i livmodern. Har svårt för vissa gynundersökningar. Är ibland sjukskriven för mensmärtor.
Så.... känner någon igen sig? Försökt flera år och testat sig men att det sedan visade något som läkarna missat?
Stor kram till alla fighters därute ????????