pandarinen skrev 2021-10-31 08:04:56 följande:
Hej! Tog ett graviditetstest imorse och blev så paff. Var så säker på att jag var gravid. Det är en vecka sedan BIM och jag har haft riktigt spända bröst och molnande värk. Kännt hungerkänsla och trötthet. Men CB digital visade "inte gravid" så snopet. Hade planerat middag och tänkt berätta för min man ikväll
Men hoppet finns fortfarande då jag inte fått min mens. Någon mer där ute som tagit negativa test och ingen mens dyker upp? Eller som nyligen fått plus men flera dagar efter BIM.
Ska vi följas åt och hålla tummarna för att ett plus syker upp i den långa väntan!
Jag tror tyvärr som de andra att det är osannolikt att du är gravid, i vart fall att du har en normal graviditet. Det finns såklart de som har låg HCG-nivå och därmed plussar sent men jag tror det är att greppa lite efter halmstrån då det enligt vad jag hört är ovanligt.
Kan du testa kontakta din BM och be om råd? De kanske kan ta blodprov för att se om HCG uppmärksammas i blodet och om så är fallet ta ett nytt test efter ett par dagar för att se om det ökat som det ska. Det kan ju vara så att graviditeten satt sig på fel ställe men min erfarenhet är nog att graviditetstest brukar visa positivt en vecka efter BIM då ändå.
Jag håller verkligen alla tummar för dig och att du, trots det negativa resultatet, är gravid ändå.