Vad vinner jag på att separera?
Jag är strax över 40, gift sedan många år tillbaka och min man som är även min första pojkvän. Jag har i flera år känt att vår relation knakat i fogarna och sedan ett par år har närheten helt försvunnit.
Vi pussas inte ens längre och pratar aldrig med varandra om relationen,vi bor helt enkelt bara under samma tak.
Jag är slutkörd på kvällarna efter ett mycket fysiskt krävande arbete.
Vi är hemma ungefär samtidigt och det är alltid jag som direkt kastar mig på att laga mat då han inte kan laga mer än köttbullar och makaroner typ.
Han dukar och går sen och lägger sig/sätter sig vid datorn tills maten är klar.
Jag orkar snart inte mer,men samtidigt skulle det ju inte bli bättre om jag stod själv med allt..
Vi har två barn som han kör till skolan varje morgon, jag vet inte ens hur jag skulle kunna lösa den biten..
Jag har inte så många nära vänner och vetskapen om att bara få träffa mina barn varannan vecka gör att jag stannar för den saken också,samtidigt vill jag verkligen inte att barnen ska växa upp och tro att det är en sund och frisk relation att man inte visar någon som helst kärlek mot varandra.
Han är snäll,men kärleken är död..
Är det såhär det helt enkelt brukar bli efter över 20 års relation? Saknar en man att mysa med i soffan,ta ett glas vin med,bara prata med helt enkelt.
Efter maten går maken till datorn och sen ses vi inte mer förrän dagen efter,då vi i bästa fall säger något ord till varandra innan jobbet..
Att träffa någon ny känns ändå totalt avlägset då jag social fobi och har svårt för att öppna mig för nya personer,samtidigt vill jag inget hellre än att få uppleva kärlek igen..
Ärligt talat vet jag inte varför jag skriver detta,men hoppas väl på att någon i liknande situation gått igenom detta och kan ge sin synvinkel på min situation.
Jag har försökt diskutera vår relation med honom,men han är så otroligt dålig på att prata "allvar" så jag har lagt ner det projektet fullkomligt,och undviker sedan länge istället allt som kan leda till bråk..