Hej!
Beklagar din sorg..
jag har varit med om liknande, gick hos en psykolog för två år sen.
För det första tog det långt tid för mig att ens boka en tid, då jag tyckte de kändes allmänt jobbigt och att mina problem inte var stora nog.
Gick dit kanske 4 ggr, innan jag valde att avsluta. Jag upplevde flera ggr att han förlöjligade mina problem, vid nåt tillfälle skratta han också åt mig.
Mådde sämre av samtalen och nångång grät jag när jag åkte därifrån, han kändes inte alls trygg.
Avslutade det och betalde för mig. Kan tilläggas att när jag sa att jag ville avsluta kontakten, fattade han inte alls varför och försökte få mig att fortsätta gå till honom.
Ett halvår senare, en sen fredagkväll hade han skickat ett mail till mig.
Det stod nåt om att "kan inte hitta betalningen från dig, sitter här med bokföringen, kan du kolla vilket datum du betalade"
Kollade upp det och skrev till honom (ett kort svar). Då försökte han fortsätta konversation "hur mår du nu? hur har du det?" nåt sånt, svarade inte.
Det jag har hört är att man kan behöva testa olika kontakter till man hittar någon man "klickar" med.
I en annan kris jag var i, pratade jag med en präst och hon var heeeeeeelt underbar!!!!! <3