• MasterNinja

Exet dejtar nån och jag blir dum i huvudet

Tja

Jo jag och mitt ex gjorde slut i mars i år typ. Efter 3 år ihop. Vi har en snart 2 årig dotter ihop.

Vi sålde huset i somras o hela livet förändrades.... Förhållandet var brs första året men sen gick allt för fort med hus o barn o allting och det blev mer o mer bråk och tillslut även fysiskt. HON slog MIG faktiskt.. Så det var ju absolut destruktivt. Och jah vill inte bli ihop igen.

MEN nu vet jag att hon börjat skriva med någon ny och är på dejt ikväll och jah blir fan helt dum i huvudet av det. Jag fattar inte varför jag blir det!?!? Jag vill inte ha henne tillbaka men ändå kan jag inte sova nu pga att jag bara undrar vad de gör, vem han är, ska de bli ihop nu då och han komma in i dotterns liv med, ligger de med varandra just nu... Såna tankar typ

Jag trodde att jag hade kommit över henne helt och vi har trots allt fortsatt vara vänner. Men så fort jag fick veta att hon dejtade så började jag må skit igen o nojja som fan!!

Är detta normalt?? Nån mer som upplevt detta??? Blir på riktigt dum i huvudet...

• Svar på tråden Exet dejtar nån och jag blir dum i huvudet
  • Anonym

ja du är helt normal. Det är en del av processen att separera och gå vidare
    Är förmodligen främsta orsaken till att folk skaffar sk rebound. Då koncentrerar man sig på sitt eget liv och har inte all fokus på exet

• Anonym (Många)

Å vi är många som upplevt exakt samma...

Det är hemskt och ologiskt. Allt kan vara frid och fröjd men om exet träffar nån blir det kaos! Jag tänkte samma men ett steg längre...jaha ska mina ofödda barnbarn få en ny mormor nu!!!

Var det såååå lätt att radera 25 år av våra liv. Man blir knäpp...

Det är bara att kämpa igenom för det går över.

Jag vet inte hur man ska förklara eller namna känslan men jag tänker att det är mer ett revirbeteende än kärlek. Man får komma ihåg också att den andre troligen känner samma sak om jag är med nån.

Sitt lugnt i båten. Det gör ont men det går över.

• Anonym (kaninterelatera)

Självklart är det normalt det du känner, du är absolut inte dum i huvudet. Ingen gillar när sitt ex börjar se andra människor trots att man har "kommit" över de.. När de är barn inblandat så blir man ännu mer fundersam då man hoppas att det är någon bra person som kommer in i bilden. 
    Kanske att du också skulle börja försiktigt träffa andra? Bara om du är redo och inte för att hämnas förstås, men för att tänka på annat? 

• Anonym (E)

Efter flera år tillsammans, ett barn och ett hus så kan man inte bara släppa allt på ett halvår. Du är helt normal. Försök tänka på något annat istället.

• Anonym (Normalt)

Helt normalt och det har ju gått väldigt kort tid dessutom.

Försök minimera kontakten, prata inte utan ta det i mail i samband med överlämning. Undvik att ses, överlämning kan ni göra vid hämtning på förskolan. Följ inte på sociala medier.

Ju mindre kontakt, desto snabbare lägger det sig. Skilsmässa/separation är tufft och det kan ta flera år att landa.

• MasterNinja

Tack så mycket för svaren! Det hjälper att höra att man inte är ensam en knäpp i huvudet.

Jag följer henne inte på social medier som tur är. Eftersom vi har ett barn ihop så blir det så mycket värre, precis som ni sa.. Man tänker på att det blir en ny extra förälder för dottern isf och bonussyskon mm... En hel bonussläkt för tusan.. Usch..

Ska göra mitt bästa för att försöka att inte tänka på det.. Jag har varit inne på nån enstaka dejtingsajt men fått en jobbig känsla av det så jag är nog inte redo än för det... Jag orkar inte med hela dansen där man måste imponera på tjejer i första meningen man skriver för att ens få svar typ. Träffar nog hellre någon i verkligheten istället. Men inte än. Jag måste fokusera på mig själv först tror jag. Man fick nån sorts panik när exet började dejta o panik startade ett konto på nån sida. Men det var dumt o för tidigt.

• Anonym (Händer)

Detta händer ja.Men det går över tack och lov.

Svar på tråden Exet dejtar nån och jag blir dum i huvudet