• Ninni9091

Slinga håret när gravid?

Hej,

Finner inget vettigt svar på om de är okej att slinga håret som gravid eller om det är ett stort nej på den frågan?

Någon som arbetar som frisör och kanske är lite mer insatt? Eller som färgat håret under tidigare graviditeter?

• Svar på tråden Slinga håret när gravid?
  • Amanda6747

Ja jag har färgat håret som gravid, det finns inget som säger att det ska vara farligt :)

• Gabriella33

Hej! Jag är frisör!:) inga problem att färga/slinga håret som gravid!:) har mga kunder som gjort de precis innan födsel, så kör på:)

• Anonym (Tänk)

Vad skulle hända? Suger det döda hår upp färgen och det hamnar på fostret ?

• Anonym (BebisMaj)
    Anonym (Tänk) skrev 2021-10-28 16:51:01 följande:

Vad skulle hända? Suger det döda hår upp färgen och det hamnar på fostret ?

Nej är väl hårbotten isåfall som jag också oroat mig för men då kan jag också slappna av och våga boka in en frisörtid :)
  • Guldnovan
    Anonym (BebisMaj) skrev 2021-10-28 16:52:54 följande:

Nej är väl hårbotten isåfall som jag också oroat mig för men då kan jag också slappna av och våga boka in en frisörtid :)

Det är inget fara. Många fnissar till sig (som frisören sa ovan) alldeles i slutet för man vet att det kan bli svårt att få tid till det efteråt.

Lycka till med bäbisen. Hux flux drar de på FN-tjänst eller flyttar till Australien.
  • Kaol81

Min frisör (expert på färgning) berättade att det inte finns tillräckligt med studier på det och att vi i Sverige då kör på. Medan man i Danmark (enligt henne) kör en försiktighetsprincip och säger färga inte för det finns inte tillräckligt med studier.

Det är bevisat att det kommer in ämnen från färgningen genom huden (i små mängder) typ ammoniak och vad hon då sa mer men man vet som sagt inte om det är farligt för barnet.

Efter vårat samtal ställde jag in våran tid.

Men jag vet också att väldigt många färgar sitt hår under graviditeten och det tycks ju gått bra.

• Gabriella33