• Aaspen

Blev lämnad utan förvarning

Hej,

Ny här på forumet men behövde få skriva av mig.

Jag(m) blev för ett par veckor sedan lämnad av min ungdomskärlek, vi har haft en relation i drygt 8 år.

Förhållandet var svajigt för drygt 1,5 år sedan, då vi var i från varandra ett par veckor.

Sedan hittade vi tillbaka till varandra, och allt kändes toppen!

Men nu fick jag en dag höra meningen ?jag vill separera?.

Hela mitt liv krossades känns det som.

Jag har aldrig varit så ledsen i hela mitt liv och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag finner inga tidigare hobbys lockande längre, aptiten för mat finns inte kvar.

Jag kan inte oavsett vad jag gör sluta tänka på henne, vad som orsakade detta och vad jag kunde gjort annorlunda.

Lägger en stor skuld på mig själv, att jag inte var den person som jag skulle vilja.

Ältar även tanken att hon redan nu är ute och träffar nya män medan jag sitter hemma och inte kommer någon vart med bearbetningen.

När brukar dom som väljer att lämna börja dejta på nytt?

Någon som har erfarenhet av detta?

Och hur ska jag kunna resa mig igen, borde jag försöka ?vinna? henne tillbaka eller bara leva mitt egna liv och låta framtiden avgöra hur allt blir?

Jag älskar den här personer mer än något annat i världen.

• Svar på tråden Blev lämnad utan förvarning
  • Pirum

På vilket sätt var du inte den person du hade velat vara?

• Um Hamza

Du blir nog inte hjälpt av att veta när hon kanske börjar dejta. Du måste styra bort ditt fokus på henne och lägga det på dig. Har du familj och vänner du kan prata med? Samtalskontakt? Är det lång kö till vården så gå till kyrkan och prata med en präst. De hjälper dig även om du är icke-religiös.

• Aaspen
    Pirum skrev 2021-10-26 07:37:31 följande:

Tänker att om jag bara hade gjort si eller så, hade detta aldrig hänt.
  • Aaspen
    Pirum skrev 2021-10-26 07:37:31 följande:

Tänker att om jag bara hade gjort si eller så, hade detta aldrig hänt.
  • Mortiscia80

Det kan nog vara så att ni vuxit ifrån varandra, det händer ofta när man är just "ungdomskärlek". Livet går vidare, man mognar, upptäcker nya saker hos sig själv, och ni har inte utvecklats riktigt åt samma håll eller i samma takt. Acceptera hennes beslut och ställ dig i bostadskö.

Svar på tråden Blev lämnad utan förvarning