• Ebba12122

Clearblue grav test, HJÄLP

Hej allihopa. Behöver hjälp..

tog ett clearblue ultra tidigt grav test imorse. Ska ha beräknad mens om 5 dagar.

Enligt mig är detta positivt men är så orolig att jag ska få negativt om jag testar igen. Jag och min sambo har försökt i 7 månader nu..

Är clearblue pålitliga eller vad anser ni?

• Svar på tråden Clearblue grav test, HJÄLP
  • syntharen

Och för att svara på din fråga, ja dom brukar vara pålitliga när det gäller så tydliga streck

• Ebba12122

Svar till synthare:

Tog ett annat någon timme senare som va negativt. Dock va det inte samma utan ett vanligt. Kanske är för tidigt för icke känsliga test? Brukar clearblue ge falska positiva?

• syntharen
    Ebba12122 skrev 2021-10-23 19:11:51 följande:

Svar till synthare:

Tog ett annat någon timme senare som va negativt. Dock va det inte samma utan ett vanligt. Kanske är för tidigt för icke känsliga test? Brukar clearblue ge falska positiva?

Ja 5 dagar innan mens är tidigt, jag vet att vanliga Clearblue får man vänta lite längre med. Vänta ett par dagar med att testa igen. Själv köpte jag sånna billiga stickor från nätet när jag försökte bli gravid. Clearblue blir för dyrt om man gillar att testa
  • Ebba12122

Ja jag väntar några dagar och testar om igen. Hade visat blankt om det nu inte va något och ingett tydligt streck

• Anonym (T)

Jag tycke tyvärr att det ser negativt ut. Strecket ska bli mer jämntjockt och cb är tyvärr rätt opålitliga med torkstreck har jag märkt när jag läser här på fl. hade hellre testat av ett annat märke än cb.

Sen kan det ju bli positivt om du testar om några dagar, att det fortfarande är för tidigt ännu att se resultat.

• Anonym (Negativt)
    Ebba12122 skrev 2021-10-23 13:49:21 följande:

tog ett clearblue ultra tidigt grav test imorse. Ska ha beräknad mens om 5 dagar.

Enligt mig är detta positivt men är så orolig att jag ska få negativt om jag testar igen. Jag och min sambo har försökt i 7 månader nu..

Tyvärr är det ett icke fungerande test och ska tolkas som negativt. Testlinjen ska vara lika bred som kontrollinjen för att det ska vara positivt. Du kan såklart vara gravid ändå men just detta test kan inte påvisa det. När det blir så då ska man kunna reklamera testet och få ett nytt från CB/butiken.
  • svansmamman
    Ebba12122 skrev 2021-10-23 13:49:21 följande:

//

Jag tycker inte det ser positivt ut, därmed inte sagt att du inte är gravid. De gånger jag använt cb early och det sett ut sådär har det varit negativt. Jag rekommenderar dig att köpa ett cb digital, vänta ett par dagar och sedan testa igen. Huruvida du är gravid eller inte förändras ju inte även om du testar igen, jag förstår att du vill ?hålla fast? vid att detta test är positivt men det är ju bättre att få veta faktiskt än att intala sig något som kanske inte stämmer.

Jag håller tummarna för dig!
  • Anonym (Myra)

Hur har det gått? Om det här kom inom tiden, så är det ju ett solklart plus :)

• Ebba12122

Jag har inte testat mig igen utan vill vänta tills det är dagen innan min mens egentligen ska komma. Vill göra på ett digitalt så väntar en dag till :)

• Anonym (F)
    Ebba12122 skrev 2021-10-25 16:39:56 följande:

Jag har inte testat mig igen utan vill vänta tills det är dagen innan min mens egentligen ska komma. Vill göra på ett digitalt så väntar en dag till :)

Hur gick det?
Svar på tråden Clearblue grav test, HJÄLP