• Magnussons

Anses vara söt? Komplimang?

Hej! Jag är 23 år gammal, bara 150 lång och ser väldigt ung ut i ansiktet. Får ofta höra av killar att de tycker att jag är väldigt söt. De kan komma fram när man väntar på bussen och tåget eller skriva till mig att jag är det. Roligt att höra vad ni killar menar med detta :)

Vad och hur är en söt tjej? Är det en komplimang och något positivt? Hade ni kunnat vara tillsammans med en söt tjej (speciellt i vuxen ålder)?

• Svar på tråden Anses vara söt? Komplimang?
  • Anonym (Muppa)

Är det ett problem att vara söt? Tror du att alla killar vill ha fula tjejer?

• Magnussons

Inget fel med att vara söt och jag har inga problem med att killar tycker att jag är det. Oftast vill väl killar vara tillsammans med snygga tjejer så är lite intresserad av att veta vad det innebär att vara söt... 

• Magnussons
    Tow2Mater skrev 2021-10-23 01:12:57 följande:

Ar inte svenska ditt första språk?

Du kan t ex hitta detta om du slår upp ordet. Vilket annat ord tycker du passar av dem?

Synonymer till söt
    sockrad, sockersöt, sötaktig, mild, läcker, färsk; sötsliskig, översöt; lite sliskig, inställsam
    attraktiv, rar, vacker, fin, gullig, näpen, behaglig, ljuv, nätt, täck, skön, snygg
    Svenska är mitt första språk, verkar dock inte vara ditt ;) 
    Frågade inte vad ordet söt betyder utan vad man tycker om söta tjejer...
Svar på tråden Anses vara söt? Komplimang?