Otrohet
Tycker ni att det är otrohet om partnern har haft sex med någon annan om hon/han kan skilja på sex och kärlek. och ni inte har kommit överens om ett öppet förhållande?
Tycker ni att det är otrohet om partnern har haft sex med någon annan om hon/han kan skilja på sex och kärlek. och ni inte har kommit överens om ett öppet förhållande?
Ja
Det räcker liksom inte att hävda att jag var ändå inte kär och så är det bra med det,
Självklart
En märklig fråga. Självklart är det otrohet!
Ja absolut!
Är påven katolik....?
Det är ju smidigt att kunna komma i efterhand och säga "ja men vet du, jag KAN faktiskt skilja på sex och kärlek och det här var BAAARA sex".
Tjena...
Har man inte kommit överens om det innan så solklart ja.
Man kan inte både ha kakan och äta den.
Är en grodas arsel vattentät?
En till tråd?! Ja det är självklart otrohet!
Det beror kanske på vem du pratar med... om du pratar med någon som själv varit eller är otrogen kommer du få höra saker som...
1) Det inte otrohet om din partner inte vet om det, för om den andra inte vet det så har det aldrig skett juh....
2) Det är inte otrohet in det "bara" var en blowjob, bara jag själv tycker det är ok så är det ok för min partner oxå
3) Det är inte otrohet om bara halva var inne, bara jag själv tycker det är ok så är det ok för min partner med.
4) Det är inte otrohet om du var kär oxå. Kärlek är det ultimata frikortet för allt, ink otrohet. Så är du kär så kan du göra precis som du vill och det är helt rätt.
5) Det är inte otrohet om du gör det i ett "gott syfte". Om jag bli nöjd och glad av att knulla någon annan så kommer min nöjdhet och glädje spilla över på min familj, alltså är otrohet bara bra för hela familjen och jag är inte en skithög utan en hjälte som "offrar" mig för min familj.
6) Det är inte otrohet om du bara "råkade" göra det oplanerat. Jag är en människa och människor gör misstag, därför är det helt ok bara råka knulla någon i fyllan då och då för det är bara ett bevis för att jag är en homosapiens. Alla andra homosapiens som inte knullar runt räknas inte...
osv, osv, osv.....
Asch jag var ju bara lite knullsugen. Hon betyder inget för mig älskling.
Jag ser det som en överenskommelse, något man pratar om innan man har sex med andra.
Otrohet i mina ögon är baserat på att man döljer något och är oärlig.
Men är man öppen med det innan och kommer överens om att det är ok så är det inte otrohet.
Flera aktiva i otrohetstrådar säger att man kan vara både fysiskt och/eller känslomässigt otrogen.
Ofta finns det de som säger att det är lika allvarligt, vissa säger ännu värre, att vara känslomässigt otrogen. Det räcker att känna och utveckla känslor av förälskelse eller kärlek till en annan person för att det ska räknas som otrohet, även om ingen otillbörlig fysisk kontakt har förekommit.
Ofta förekommer diskussioner om vad som räknas som den mest avskyvärda typen av otrohet, att det ena exemplet är mycket värre än det andra exemplet.
I så fall skulle TS exempel vara ett mindre allvarligt exempel på otrohet?
Eller, ja det är otrohet,
men ändå nej det var inte otrohet, eftersom inga känslor var inblandade?
Ska det kanske betraktas som en halv otrohet då?