• MissEA85

Clearblue gravtest

Hej!

Nu är det så att jag har gjort ett gravtest med clearblue och behöver hjälp att tyda det. Jag är inte erfaren av att göra gravtester och är nu orolig att det är min hjärna som spelar mig ett spratt för jag såg ett väldigt ljust streck men det gick knappt att fotografera. På clearblues hemsida står det att om det blir ett streck oavsett styrka så är man gravid men är det verkligen så?

Jag och min kille har inte planerat att skaffa barn just nu men eftersom vi båda börjar bli älder så har vi sagt att blir det så blir det (Vi är båda 36). Vi hade oskyddat vid min ägglossning (9-10/10) så därav misstankar om ev. graviditet. Jag har (säkert inbillat mig) mått illa och haft molvärk, men det är ju klar att det kan vara vanlig pms men jag brukar inte vara så påverkad som kan har varit de senaste 5 dagarna.

• Svar på tråden Clearblue gravtest
  • Anonym (T)
    MissEA85 skrev 2021-10-21 05:40:51 följande:

Hej!

Nu är det så att jag har gjort ett gravtest med clearblue och behöver hjälp att tyda det. Jag är inte erfaren av att göra gravtester och är nu orolig att det är min hjärna som spelar mig ett spratt för jag såg ett väldigt ljust streck men det gick knappt att fotografera. På clearblues hemsida står det att om det blir ett streck oavsett styrka så är man gravid men är det verkligen så?

Jag och min kille har inte planerat att skaffa barn just nu men eftersom vi båda börjar bli älder så har vi sagt att blir det så blir det (Vi är båda 36). Vi hade oskyddat vid min ägglossning (9-10/10) så därav misstankar om ev. graviditet. Jag har (säkert inbillat mig) mått illa och haft molvärk, men det är ju klar att det kan vara vanlig pms men jag brukar inte vara så påverkad som kan har varit de senaste 5 dagarna.

Just CB's gravidtester tenderar att visa streck oavsett emellanåt. Jag hade avvaktat till i övermorgon, eller iaf till i morgon och tagit ett nytt test, eventuellt av ett annat märke för att veta mer säkert. HCG fördubblas ungefär varannan dag så strecket borde fördubblas i styrka till i övermorgon om det är positivt.
  • MissEA85

Tack för svar!

Jag köpte ett nytt test på vägen hem från jobbet idag så får se vad det säger.. tyvärr blev även det CB för de hade inget annat..

• Anonym (F)

Köp ett CB digitalt test istället, då står det ju svart på vitt om du är gravid eller inte. Orka hålla på och tyda streck lol

Man kan testa med dem upp till 4-5 dagar innan förväntad mens om jag inte minns fel

• Amanda6747
    MissEA85 skrev 2021-10-21 15:06:27 följande:

Tack för svar!

Jag köpte ett nytt test på vägen hem från jobbet idag så får se vad det säger.. tyvärr blev även det CB för de hade inget annat..

Ja jag håller med, köp en digitalt för att vara 100.

Meb jag tror du är gravid :)

Uppdatera gärna hur det nya testet ser ut
Svar på tråden Clearblue gravtest