• Viicviic

Fel resultat på gravtest?

Jag köpte grav test som är till 6 dagar innan beräknade mens. Detta visade inom 10 min och hur tolkar ni det? Min kompis tyckte det såg ett streck och jag upplevde samma. Idag kom min mens och tog ett nytt test men visade negativt. Haft ovanliga symtom i denna månaden och ingen pms vilket jag alltid har. Har känt att jag är gravid...detta är så konstigt och det gör mig så frustrerad. Man kan väl inte få mens om man är gravid? Antar att tidigare test blev fel?

• Svar på tråden Fel resultat på gravtest?
  • toughshit

Man kan få blödningar trots att man är gravid. En del får regelbundna blödningar genom hela graviditeten. Ta ett nytt test om några dagar och kontakta mödravården eller en gynekolog om du fortfarande är osäker därefter

"Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Ogiltigt)

Tror testet är ogiltigt efter tiden som står, de testen ska läsas av efter tre minuter tror jag

• Viicviic

Tack att ni svarade! Gjorde en till test och det visade negativt och mensen ser ut som vanligt. Så första testet var nog fel!

Får bara försöka igen! :)

• Mortiscia80

Just CB kommer ofta upp i trådar om att de ger konstiga resultat. Köp vanliga stickor! De är pålitligare.

• svansmamman

Jag tycker inte testet ser positivt ut. Men oavsett vad behöver testet inte vara fel även om det först visat positivt och sen negativt, det kan mycket väl vara så att det var ett befruktat ägg som kom ut med mensen. CBs ?fel? är att de gjort ett test där man kan testa ?för tidigt?. Det finns ju en anledning till att många varit gravida utan att veta om det då det resulterat i supertidigt mf som kommit ut i det man trott är mens.

• Viicviic

Svansmamman

Ja, det kan vara så. Har googlat och läst om det så man vet aldrig och det kan vara en graviditet även om man har fått mens. Jag ska testa igen under denna veckan för säkerhetskull. Brösten är fortfarande ömma nu när mensen är slut..men kan ju vara hormoner som inte hänger med riktigt.

• Viicviic

Men om man har fått missfall så märker man väl på blödningen? Mer blödning och klumpar osv.

• svansmamman
    Viicviic skrev 2021-10-18 13:56:56 följande:

Men om man har fått missfall så märker man väl på blödningen? Mer blödning och klumpar osv.

Vid mina tre missfall är det bara en gång det kommit klumpar. En av gångerna hade jag inte förstått att det var missfall om det inte vore för att jag tagit positivt test. En annan gång var jag i vecka 7 och hade inga klumpar och blödningen höll bara i sig någon dag. Så min erfarenhet, tillsammans med allt jag fått med mig från BM och diverse forum, är att missfall inte behöver innebära mycket klumpar, mycket blod, långdragen blödning eller ens fruktansvärd smärta. Det kan vara missfall ändå.
  • Viicviic

Tack att du delade med dig. Märkligt att man inte kan få tydligare symtom på missfall eller så som du fick uppleva. Hoppas att du fick fler chanser!

Svar på tråden Fel resultat på gravtest?