• bnbob

Tips och råd, myom

Hej! Ursäkta för ett långt inlägg, men jag hoppas någon kan komma med bra input. Jag är 24 år och slutade med p-piller i December. Jag fick tillbaka en regelbunden mens direkt. Då min man jobbar borta ibland får vi inte till det varje månad, men jag skulle säga att vi har gjort ca 6-7 försök totalt.

I början fick jag tydlig ägglossning och mycket sekret, nu får jag knappt nåt sekret överhuvudtaget. Har testat med älstickor ibland, de ger utslag. Jag har också fått mycket finnar sen jag slutat med p-piller, börjar fundera på om allt står rätt till med hormonerna? Jag var hos läkaren för två månader sen och fick då reda på att jag har en fibroid/myom på livmodertappen. Hon sa att det kan påverka möjligheten att skaffa barn, men inte nödvändigtvis behöver göra det. Hon ville att vi skulle avvakta ett halvår till och komma tillbaka om vi fortfarande inte blivit gravida. Jag har de senaste månaderna fått lite mellanblödningar och igår började jag blöda rikligt fastän jag egentligen ska ha ägglossning!

Är det någon som har några tankar/funderingar, erfarenhet av liknande eller lugnande ord? Jag vill inget hellre än att bli gravid nu nu nu och börjar bli riktigt orolig över vad som pågår med min kropp.

Ska tillägga att jag varit gravid en gång vid 18 års ålder men gjorde abort då det inte alls var rätt tid i livet.

Svar på tråden Tips och råd, myom