• Elist95

Gravid eller inte??

Har ett problem! Inte problem men är så fundersam. I mars 2020 blev jag gravid av misstag (första gången) vilket slutade i en abort pga omständigheterna i mitt liv just då. Nu har jag sedan några dagar tillbaka haft otroligt ömma och spända bröst. De gör riktigt ont samtidigt som jag mår illa, har lite mensvärk plus att jag idag märkte att det kommer små droppar med en vit rinnande vätska ur vänstra bröstet när jag trycker på bröstvårtan. När jag var gravid förra året märkte jag det först pga försenad mens (12 dagar) och tog då ett positivt test, jag hade även samma typ av ömhet och värk i brösten. Problemet nu är att jag sedan aborten äter minipiller, jag har inte slarvat och glömt men ibland har det diffat några timmar. Jag tog ett gravtest imorse som var negativt men börjar undra ifall det är graviditet på g och att det bara är för tidigt för att visas på ett test. Är det någon som varit med om liknande? Jag och min sambo kommer behålla ifall jag är gravid då vi planerar barn inom en snar framtid, undrar hur fort in man börjar känna av spända och ömma bröst och EVENTUELLT mjölkproduktion(?) redan även fast testet var negativt? Ska jag avvakta några veckor och se ifall det går över innan nästa test?

• Svar på tråden Gravid eller inte??
  • Anonym (S)

Det finns ett enkelt sätt att veta om du är gravid eller inte. Om du har så höga nivåer av hormoner att du skulle få symptom så skulle det också ge utslag på ett test. Du är inte gravid.

• Elist95

Ingen? Blir orolig för bröstcancer direkt. Är dock 26 år men man vet aldrig.. aldrig upplevt vätska ur bröstet tidigare, dock heller aldrig klämt tidigare för att ?se?.

• Anonym (Hormonellt)

Det kan bero på att du slarvar med p-piller.

Är du orolig för bröstcancer så sök vård

• Anonym (S)
    Elist95 skrev 2021-10-08 23:38:04 följande:

Ingen? Blir orolig för bröstcancer direkt. Är dock 26 år men man vet aldrig.. aldrig upplevt vätska ur bröstet tidigare, dock heller aldrig klämt tidigare för att ?se?.

Mitt svar var tydligen helt osynligt... Jag trodde det var graviditeten som var viktig?? Du kan nästan alltid få ut lite vätska om du klämmer på bröstvårtorna, det är INTE cancer. Sök vård om vätskan är blodig eller grön, då måste du in till läkare fort.
Svar på tråden Gravid eller inte??