Skulle ni bli fundersamma?
Hej
Är sambo sedan mer än 20 år. Två barn tillsammans. Under hela förhållandet har jag till och från kämpat med svartsjuka som kan gnaga i mig väldigt mycket.
Sedan årsskiftet har vi båda jobbat hemma en hel del. Jag har märkt att min sambo tycks ha särskild relation till en särskild man på hennes jobb. Jag märker att de chattar mycket och hon försöker dölja det för mig genom att t ex snabbt klicka bort chatten då jag är i närheten. Några gånger har jag sett chatten men inte sett något romantiskt mest jobbrelaterat. Men ändå är hon snabb att dölja den.
Magkänslan säger att något inte är som det ska. En gång har jag tagit upp att det känns konstigt att de chattar långt utanför arbetstid. Hon har då sagt att hon såg att personen var online helt enkelt, inget mer med det. Samtidigt har jag märkt hur hon dolt chattandet utan att nämna att hon har chattat.
Ska nämna att vi är straxt under 50 båda två, personen hon chattat med är i pensionsåldern. Den gången hon vi pratade om det sade hon att han ju är så gammal så jag skulle verkligen inte ha något att oroa mig för. Men varför detta smusslande?
Kan det vara så att hon har en "jobbman"? Helst skulle jag vilja leva ett liv där min livskamrat inte har en annan "livskamrat" vid sidan om.
Vad tror ni? Skulle ni bli oroade i denna situation?
Jag hoppas jag beskrivit situationen rättvist, men fråga gärna så ska jag försöka beskriva det bättre.
Alla svar är välkomna.