• Doris1982

Min partner ångrade 3:e IVF försök

Hej, vi är inför vårat tredje IVF försök. Jag och min partner har pratat mycket om ivf och idag har kommit vi till den punkten att han ändrade sig och tackar nej till 3:e försök. Han fyller 50, säger att han känner sig gammal och har ont i ryggen bla bla och att han har gjort IVF grund av mig för han ville göra mig glad. Han trampar alla mina dröm. Jag är snart 40 och känner att jag vill inte leva grund av det allt jag får just nu. Våran relation är i kris, jag menar jag älskar honom, men fy fan alltså att han backar på den sista försök. Bland annat för att jag har adenomios och supersvår ändå med alla försök. Jag mår inte bra , vill bara veta hur ska jag tänka nu ? Vet ni vad finns alternativ om ändå ska jag göra äggstimuleing själv och sedan försök göra det själv ? Det skulle våran 3:e och sista finansierade försök. Är allt kör om en av partner backar ?

• Svar på tråden Min partner ångrade 3:e IVF försök
  • Mortiscia80

Om du försöker själv så är er relation helt över, det måste du inse själv. Det handlar inte bara om att bli gravid, han vill ju inte ha ett barn men han har inte sagt något tidigare. Jag förstår att du känner dig sviken, det måste vara fruktansvärt att få sina förhoppningar krossade, men du behöver samla dig ett tag och sedan fundera på vad du vill göra.

PS: Om du skulle vilja testa ett tredje försök med IVF så har du inte rätt att göra det med hans spermier, då får du skaffa en donator först.

Svar på tråden Min partner ångrade 3:e IVF försök